سخنگوی بسیج ملی کنترل فشار خون استان فارس با اجرای این طرح تاکنون در استان فارس فشار خون یک میلیون 200 هزار نفر حداقل یکبار اندازه گیری شده و 50 هزار بیمار مبتلا به فشار خون را که تا از این لحظه از بیماری خود آگاهی نداشتند، شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار دادیم.
کد خبر: ۷۵۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 25 June 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف شناسایی و درمان افراد دارای فشار خون بالا در استان فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شده است که هدف از اجرای این طرح شناسایی و درمان افراد دارای فشار خون بالا است.

از آنجا که فشار خون بالا عامل 50 درصد مرگ و میرها، سکته‌های قلبی و عروقی است، ضرورت ثبت و اندازه‌گیری فشار خون، اجرای طرح ملی بسیج ملی فشار خون را به همراه داشته است. همچنین اهمیت ثبت فشار خون آنجاست که بیش از نیمی از افراد جامعه از فشار خون بالای خود اطلاعی ندارند.

در این راستا سخنگو بسیج ملی کنترل فشار خون استان فارس با بیان اینکه طرح بسیج ملی اندازه‌گیری فشار خون از 27 اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا 15 تیرماه هم ادامه دارد، اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با این هدف که بتواند حداقل یکبار فشارخون افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی را اندازه‌گیری کند در حال اجرا است.

به گفته محمدرضا کریمی همچنین شناسایی، درمان و مراقبت افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند ولی از بیماری خود اطلاع ندارند از اهداف اجرای این طرح است.

شناسایی 50 هزار بیمار فشار خون بالا در فارس

به گفته وی با اجرای این طرح تاکنون در استان فارس فشار خون یک میلیون 200 هزار نفر حداقل یکبار اندازه گیری شده و 50 هزار بیمار مبتلا به فشار خون را که تا از این لحظه از بیماری خود آگاهی نداشتند، شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار دادیم.

کریمی افزود: اما همچنان انتظار داریم که یک میلیون نفر باقیمانده از استان فارس که در گروه هدف اجرای این طرح ملی هستند با مراجعه به پزشکان خانواده، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع خدمات سلامت، مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و موقتی که در سطح شهرها وجود دارد مراجعه و فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند.

انتظار شناسایی 170 هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا

کریمی خاطر نشان کرد: همچنین انتظار داریم که 170 هزار نفر از مبتلایان به فشار خون که از بیماری خون آگاهی ندارند در این طرح شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند.

سخنگو بسیج ملی کنترل فشار خون استان فارس با بیان اینکه از تمامی اقشار دعوت می‌شود که تا فرصت باقیمانده برای ثبت فشار خون مراجعه و از اطمینان به عدم ابتلا به فشار خون بالا آگاهی پیدا کنند؛ ابراز کرد:همچنین افرادی هم که مبتلا به فشار خون بالا هستند نباید نگران باشند چراکه با مراقبت و درمانی که پزشکان خانواده و متخصصین انجام می‌دهند؛ بیماری آنها تحت کنترل قرار می‌گیرد و از عوارضی که فشار خون بالا می‌تواند ایجاد کند، جلو گیری می‌شود.

کریمی از تمامی هم استانی‌ها درخواست کرد که با پیوستن به این طرح و مراجعه به مراکز اندازه‌گیری فشا خون از عدد فشار خون آگاهی پیدا کنند تا با این روند از بروز بیماری‌های ناشی از فشارخون بالا جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار