آقائی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما به عنوان مردمی ترین انقلاب در دنیا محسوب می گردد و ائمه جمعه ومسئولان نظام باید مردمی باشند به ذکر خصوصیات مسئوولین مردمی اشاره نمود وافزود:زندگی کردن در سطح طبقات پائین جامعه ،تماس با متن زندگی مردم ،پرهیز از هرگونه اشرافی گری ودوری از دشمنان نظام وبرای مردم کار کردن را به همراه نداشتن هیچ گونه شان وجایگاه خاص برای خود که موجب کبر وغرور شود ،را از ویژگی های مسئوولین مردمی عنوان نمود.
کد خبر: ۷۶۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 27 July 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک ایام زیارتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)،یکی از مصادیق ومظاهر تقوا را کنترل زبان قلمداد نمود
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود ضمن اشاره به دیدار هئیت عالی رتبه حنبش مقاومت حماس با مقام معظم رهبری ،بیان داشت : قضیه فلسطین را قضیه اول دنیا و مهمترین مسئله جهان اسلام دانست و با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروههای مقاومت از جمله حماس، بیان کرد: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.
آقائی در ادامه با بیان اینکه اقامه نماز در مسجد القصی یک امید کاملا عملی وقابل تحقق می باشد ، افزود: یکی از علتهای مهم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، موضوع فلسطین است اما این دشمنی ها و فشارها موجب نخواهد شد که ایران از مواضع خود در موضوع فلسطین کوتاه بیاید، زیرا حمایت از فلسطین یک مسئله اعتقادی و دینی است وبه فضل الهی در آینده ای نزدیک اقامه نماز را در مسجد الاقصی خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: اگر دنیای اسلام به ‌صورت متحد بر موضوع فلسطین ایستادگی می کرد، اکنون شرایط بهتری داشت و دوری برخی کشورهای دنباله رو آمریکا همچون سعودی از موضوع فلسطین یک حماقت بود زیرا اگر از فلسطین حمایت می کردند، می توانستند در مقابل امریکا، امتیاز بگیرند.
آقائی در ادامه به موضوع تغییر معادلات سیاسی نظام در کلام مقام معظم رهبری اشاره نمود وافزود:قبلا وقتی از جریانات سیاسی وتحولات نظام سخنی به میان می آمدشاهد دسته بندی منسوب به چپ وراست مطرح می گردیداما مدت ها است که این موضوع به انقلابی وغیر انقلابی تغییر پیدا نموده است .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به شاخصه های مهم انقلابی گری اشاره نمود وافزود:پایبندی به مبانی وارزش های اساسی اسلام وانقلاب وهدف گیری آرمان های انقلاب وهمت بلند برای رسیدن به آنهادر کنار پایبندی به استقلال کشور و دشمن شناسی وحساسیت در برابر دشمنان نظام وعدم تبعیت از دشمنان را همراه داشتن تقوای دینی وسیاسی را از شاخصه های مهم مسئولان انقلابی برشمرد.
وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ۵ مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور به فرمان حضرت امام راحل توسط مرحوم (آیت الله طالقانی )،اشاره نمود وافزود: توجه دادن دلهای مردم به ذکر الهی ، اجتماع مؤمنان و زمینه‌سازی برای همدلی، یکپارچگی و تألیف قلوب مومنان از ویژگی های نماز جمعه می باشد.

آقائی با اشاره به اینکه در ۴۰سالگی اقامه نهاد مقدس نماز جمعه در سطح کشور قرار داریم و گستردگی نهاد نماز جمعه در سراسر کشور به‌عنوان یک زنجیره و شبکه‌ی به‌هم‌پیوسته، می باشد،خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ی گسترده، توانایی نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمانها در موضوعات اصلی و ضروری کشور را دارد که این، از ویژگی‌های برجسته‌ی نماز جمعه است .
آقائی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما به عنوان مردمی ترین انقلاب در دنیا محسوب می گردد و ائمه جمعه ومسئولان نظام باید مردمی باشند به ذکر خصوصیات مسئوولین مردمی اشاره نمود وافزود:زندگی کردن در سطح طبقات پائین جامعه ،تماس با متن زندگی مردم ،پرهیز از هرگونه اشرافی گری ودوری از دشمنان نظام وبرای مردم کار کردن را به همراه نداشتن هیچ گونه شان وجایگاه خاص برای خود که موجب کبر وغرور شود ،را از ویژگی های مسئوولین مردمی عنوان نمود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به روز ملی مهارت وفنی وحرفه ای اشاره نمود وضمن تبریک این روز ،بیان کرد:در گام دوم انقلاب یکی از مهم ترین سیاست های نظام ،اقتصاد مقاومتی می باشد که ازمراکز مهمی که در مسیر تحقق این موضوع نقش عمده ای دارد می توان به مراکز سازمان های فنی وحرفه ای اشاره نمود که با تکیه بر جوانان خود واشتغال زایی با کسب مهارت های لازم می تواند این موضوع را به تحقق رساند.
وی در ادامه به افتتاح پایگاه ودفتر موکب سیدالشهداء در جهت جمع آوری کمک های مردمی برای زائران سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)،در شهرستان مرودشت اشاره نمود واز مردم وخیرین تقاضا داشت که نهایت همکاری خود را با این موکب داشته باشند.
آقائی در پایان از مردم مرودشت که نسبت به توصیه در جهت صرفه جویی ومصرف بهینه آب رعایت نمودند،تشکر وقدردانی نمود واز مسئولان ومتولیان ذیربط تقاضا داشت که نسبت به رفع مشکلات کم آبی منطق دیگر شهراقدام شایسته بکار گیرند.

شایان ذکر است که به مناسبت فرا رسیدن ۵ مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در بین الصلاتین نماز ،حجت محمدی مسئول ستاد نماز جمعه مرودشت به تشریح عملکرد و فعالیت های صورت گرفته توسط این ستاد در یک سال گذشته اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار