رئیس شورای شهر شیراز گفت: جلسه معارفه محمدتقی تذروی به‌عنوان عضو جدید شورای شهر شیراز، 20 شهریور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 03 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:در پی اجرای حکم زندان و تبعید مهدی حاجتی عضو سابق شورای شهر شیراز و انصراف علی راستگو به‌عنوان جایگزین نخست وی، در روند جایگزینی عضو علی‌البدل بعدی یعنی محمدتقی تذروی تاخیری صورت گرفت که همین تاخیر موجب اعتراضاتی نیز شد.

چندی پیش در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، مردم موضوع فوق را با عنوان اینکه «قانون‌گریزی شورای اسلامی پنجم شهر شیراز برای چیست؟» در این سامانه مطرح کردند و خواستار پی گیری موضوع از سوی خبرگزاری فارس شدند؛ موضوعی که در مدت کوتاهی بیش از 500 امضاء نیز جمع کرد.

در این درخواست آمده بود: «اکنون با توجه به اینکه سه هفته از ابلاغ نامه فرماندار شیراز مبنی بر معارفه و جایگزینی آقای محمدتقی تذروی عضو علل البدل شورای اسلامی شهر شیراز به‌جای آقای مهدی حاجتی می‌گذرد و شاهد سرپیچی رئیس و اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز از قانون می‌باشیم. لذا ما مردم کلان‌شهر شیراز با جمعیت قریب 2 میلیون نفر جهت احقاق حق خود خواستار پی گیری و پاسخگویی مسئولان ذی‌ربط بالاخص ریاست محترم دادگستری فارس، دادستان محترم کلان‌شهر شیراز، استاندار محترم فارس و وزیر محترم کشور هستیم.»

خبرنگار فارس نیز موضوع مذکور را ابتدا با محمدرضا امیری فرماندار شیراز مطرح کرد که وی از ارسال نامه فرمانداری به شورا برای معرفی تذروی در نخستین جلسه خبر داد.

در همین رابطه عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نامه فرماندار شیراز روز دوشنبه 11 شهریورماه به دست ما رسیده که طی آن باید در نخستین جلسه شورا، تذروی رسماً معارفه شود.

وی افزود: نخستین جلسه شورا 20 شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد و در این نشست تذروی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.

موسوی همچنین راجع به حواشی پیش‌آمده در خصوص تأخیر در برگزاری جلسه معارفه تذروی نیز گفت: شورای شهر کار غیرقانونی انجام نداده و طبق قانون باید با نامه رسمی فرمانداری، جلسه معارفه را برگزار می‌کرد.

وی درعین‌حال گفت: برخی معتقد بودند که علی راستگو به‌عنوان عضو علی‌البدل باید به شورا می‌آمد و رسماً استعفا می‌داد و برخی نیز معتقد بودند که چون راستگو هنوز وارد شورا نشده صرفاً باید انصراف دهد و اگر این انصراف را نیز به فرمانداری اعلام کند، کافی است.

موسوی خاطرنشان کرد: فرمانداری نیز بر اساس نظر دوم عمل کرده و انصراف وی را پذیرفته است اما در هر دو موردنظر شورا این است که مُر قانون اجرا شود.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین گفت: در جلسه‌ای هم که اعضای شورا شرکت نکرده بودند، کار اعضا کاملاً قانونی بود چراکه هیچ نامه‌ای به دبیرخانه شورا مبنی بر برگزاری آئین معارفه عضو جدید، وارد نشده بود و تنها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار