کد خبر: ۸۰۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 26 November 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دستور کار بسیاری از جلسات شورای آموزش و پرورش استان بحت کمبود فضای فیزیکی مدارس در شهر یاسوج و حاشیه آن از جمله مادوان، مهریان، بلهزار، سروک و ...بوده است که بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد مصوبات این نشست‌ها تاکنون به صورت درست و حسابی راه به جایی نبرده است.
بدون شک مردم حاشیه شهر یاسوج از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و برای انتقال فرزندان خود به مدارس غیر انتفاعی در شهر یاسوج با مشکل روبه رو هستند تا جایی که برخی عطای ادامه تحصیل فرزند خود را به لقایش می‌بخشند.
مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز می‌گویند به دلیل محدودیت‌های اعتباری امکان برطرف کردن کمبود مدرسه در این مناطق را در کمترین زمان ممکن ندارند و تنها چشم امیدمان به خیرین مدرسه ساز است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مناطق حاشیه نشین در کنار 3 شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان داریم، می‌گوید: یک هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس مناطق حاشیه نشین اختصاص یافت.
هادی زارع‌پور افزود: مقدمات لازم برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مدارس انجام و بعد از اجرایی شدن این مهم از طریق سامانه ستاد 45 دستگاه وانت پر از تجهیزات به صورت کاروانی عازم این مناطق شدند.
وی با بیان اینکه 9 هزار و 490 دانش آموز در 57 مدرسه مستقر در حاشیه شهرهای این استان تحصیل می‌کنند، ادامه داد: 250 صندلی دفتر مدارس، 78 دستگاه کامپیوتر، 150 میز معلم، 100 عدد تخته وات‌برد، 3 دستگاه تبلت، 10 کولر آبی و 5 دستگاه اسپلیت در بین این مدارس توزیع شد.
زارع‌پور خاطرنشان کرد: 60 درصد تجهیزات خریداری شده به مدارس حاشیه شهرستان بویراحمد، 20 درصد گچساران و 18 درصد به کهگیلویه اختصاص یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار