براساس برآوردهای موجود می توان عناوین ذیل را به عنوان پر فروش ترین ها بر شمرد و لازم به یادآوری است این جمع بندی کلی است و ترتیب و تقدم و تأخر آن بدون در نظر گرفتن رتبه فروش آثار فوق می باشد.
کد خبر: ۸۱۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 31 December 2019
تابناک فارس به نقل از ایسنا:با توجه به گستردگی و تنوع مقوله صنایع‌دستی ایران و علائق و نیازهای مناطق گوناگون جغرافیایی ایران، مشکل بتوان پاسخی قطعی به سوال مطروحه داد.

در نگاهی وسیع تر و اقبال جهانیان به صنایع دستی نفیس، زیبا و شکیل ایران می‌توان به یک جمع بندی کلی و ارائه فهرستی فراگیرتر دست یافت.

بنابر آمارهای رسمی سازمان‌های ذی‌ربط، فرش ایران و دست‌بافته‌های متنوع زیر مجموعه آن عنوان پر فروش ترین محصولات صنایع دستی ایران را چه در سطح داخل و چه در سطح منطقه ای و بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی بر آن است که با تفکیک فرش از سایر محصولات صنایع دستی ایران ( به علت جایگاه بسیار بالا و تثبیت نسبی موقعیت و جایگاه آن در بازارهای داخلی و خارجی ) به بررسی سایر محصولات مطرح در اینن حوزه بپردازیم. بر این اساس ذیل چند عنوان پر فروش و پر طرفدار ، سخن را پیگیری می‌کنیم

آثار نامبرده شامل محصولات میناکاری ، خاتم کاری ، مس و پرداز ( نگارگری روی مس ) ، فیروزه کوبی ، قلم زنی ، پارچه قلمکار و ترمه و معرق و منبت کاری است که پیرامون هر کدام توضیحاتی به فراخور خواهد آمد.

میناکاری یا هنر خاک و آتش از قدیمی ترین و اصیل ترین هنرهای صنایع دستی ایران به شمار می رود که اصفهان را می توان مهد و زادگاه آن دانست ، دایره تنوع و گستردگی محصولات میناکاری ، ظرافت نقوش ، رنگ آمیزی زیبای محصولات مینا ، آن را به محصولی با هواخواهان زیاد و مشتاق تبدیل نموده است ، متناسب با تغییر سلیقه نسل جدید محصولات میناکاری نیز با ارائه دیدگاه و روشی نوین در طراحی و رنگ آمیزی در چهارچوب اصول اولیه میناکاری مبدع سبکی نو با عنوان مس و پرداز گردیده است که به جایگاهی در خور در صنایع دستی ایران دست یافته است.

خاتم کاری: هنری بسیار اصیل ، باشکوه ، پرکار و زیبا با خاستگاه اولیه شهر شیراز و گسترش آن در اصفهان ، این هنر-صنعت زیبا هم اکنون از هنرهای شاخص صنایع دستی ایران می باشد که انواع محصولات متنوع و کاربردی آن دارای جایگاهی والا و شایسته ای در بازار فروش صنایع دستی ایران می باشد.

آثار قلم زنی : عمدتا روی مس همیشه زیبا ، چشم نواز و دوست داشتنی بوده است ، تابلوها و ظروف قلم زنی نفیس با بهره گیری از نقوش اصیل ایرانی و اسطوره ای ، همیشه زینت بخش اماکن ، تالارها ، منازل و ... بوده است. ایجاد نقوش و خطوط زیبا بر روی فلز سخت و سرد ، هنری والاست که صنعتگران هنرمند ایرانی به شایستگی از عهده آن برآمده اند.

02

فیرزوه کوبی : هنری که هر چند دارای قدمتی هم سطح آثار ذکر شده در سطور بالا نیست اما به مدد طراحی و پرداخت نوین و بهره مندی از سنگ های زیبا و درخشان فیروزه اصیل نیشابور توانسته است به جایگاهی شایسته و پر ارج در بازار پر رقابت صنایع دستی ایران و جهان دست یابد. آثاری در غایت زیبایی و تنوع به ویژه در عرصه محصولات خانگی شامل آیینه و شمعدان ، سرویس های پذیرایی چای خوری ، شیرینی خوری ، میوه خوری  ، سنگاب و ....

 03

پارچه های قلم کار : هنرمندان عرصه صنایع دستی ایران گویا بر دوش خود وظیفه خطیر متعالی ساختن و زیبا ساختن زندگی و ملزومات آن را دارند. پارچه های قلم کار اصفهان بیانگر عمل به این رسالت خطیر توسط استادان و شاغلین این هنر زیبا می باشد.

04

ترمه : از دست بافته های بسیار نفیس و اصیل ایرانی است که با نقوش و رنگ آمیزی های جذاب ، شکیل و زیبا جلوه خاصی را رقم زده است. امروزه با اقبال نسل جدید به سمبل ها و نشانه های هنر های اصیل ایرانی ، شاهد اقبال و اوج گیری بیش از پیش هنرها و آثار صنایع دستی ایران از جمله ترمه می باشیم. ترمه های ابریشمین ایران با نقوش اسلیمی ، اساطیری و تاریخی و ... و جلوه دو چندان بر اثر استفاده از نخ های زرین و نقره ای ، جایگاهی پر ارج در بین آثار صنایع دستی ایران دارد.

05

معرق کاری و منبت کاری : دو گرایش پر ارج و منزلت در آثار هنرمندان ایرانی است که بر روی چوب و آثار چوبی انجام می پذیرد. محصولاتی به عنایت زیبا ، هنرمندانه و خلاقانه که وجود آن در هر فضایی ، حال و هوای آن جا را دگرگون می نماید.

سفالگری : به عنوان آخرین نمونه ذکر شده از آثار پر فروش صنایع دستی می توان به سفالگری اشاره کرد که با تنوع و تکثر بی نظیر خود توانسته است به شایستگی به یکی از نمایندگان خوش اقبال صنایع دست ایران در بازار فروش آن تبدیل شود و سفال و سرامیک ایران هنری است که رشد و گسترش ویژه ای در دهه های اخیر در بین طبقات و آحاد مختلف جامعه ایرانی و جهانی یافته است. محصولات سفال و سرامیک صنایع دستی دارای تنوع و تکثر فوق العاده ای است و توانسته است به خوبی پاسخ گوی سلایق گوناگون باشد.

نکته مهم و قابل ذکر در این میان ، ارائه آثار و محصولات فوق به دست مصرف کنندگان گرامی می باشد. محصولات فوق عموما به سبب ظرافت و طراحی و ساخت آن ، آسیب پذیر می باشند. این امر ایجاب می نماید که ارائه آن به دست مصرف کننده گرامی با دقت نظر و در پوششی مناسب و شکیل انجام پذیرد ، همچنین در مناسبت های گوناگون مجموعه های سازمانی و اداری دولتی و خصوصی ترجیح می دهند که مجموعه ای متنوع و کاربردی از هدایای گوناگون را در قالب پکیج های شکیل و زیبا به مشتریان و رابطین و شرکای تجاری و اقتصادی خود هدیه بدهند.

شرکت هفت گردون خیال خرسند است که با ارائه انواع پکیج های نفیس و فاخر و متنوع با بسته بندی های زیبا و مستحکم در قالب جعبه های چوبی ، روکش دار ، پی وی سی ، طرح خاتم و ... این امر را برای متقاضیان گرامی سهل و برقرار نمایند. هدایایی که علاوه بر پیشنهادات هفت گردون می تواند بنا بر خواست و نظر و سلیقه متقاضیان محترم چیدمان و بسته بندی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار