نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی در بحث تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای، گفت: وزارت امور خارجه می تواند از ظرفیت دیپلماسی خود برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کند، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۱۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 01 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: بر اساس آمارها، سالانه حدود یک میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای صادر می شود.

ظرفیت 30 میلیارد دلاری کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت های حوزه خدمات فنی و مهندسی به درستی استفاده نشده، به طوری که کشور سالانه توانایی صادرات 30 میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی را دارد، اما در شرایط کنونی تنها از یک سی‌ام ظرفیت استفاده می شود.

وی افزود: شرکت های فنی و مهندسی کشورمان از توانایی و تخصص بسیار بالایی در حوزه های فنی برخوردارند و کارنامه این شرکت ها در عرصه بین المللی مثبت بوده است.

عملکرد غیرقابل قبول دستگاه دیپلماسی برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی در بحث تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای، گفت: وزارت امور خارجه می تواند از ظرفیت دیپلماسی خود برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کند، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می شود
رضایی کوچی تصریح کرد: قطعا با افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور می تواند از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود و این به معنای آن است که تحریم ها نمی تواند بر اقتصادی کشورمان اثر منفی گذارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی ایران توانایی صادرات خدمات فنی و مهندسی به حدود 50 کشور جهان و 15 کشور منطقه را دارد که باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار