شماری از اعضای سازمان‌های مردم نهاد و فعال مدنی در فارس دربیانیه‌ای قرنطینه شدن این استان تا زمان عادی شدن شرایط شیوع بیماری کووید 19 را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سازمان‌های مردم نهاد فارس در بیانیه‌ای خطاب به ستاد مبارزه با کرونا استان فارس، استاندار فارس، شورای تامین و دادستان فارس آورده‌اند: همانگونه که در شرایط فعلی نیاز به امید و دوری از وحشت آفرینی لزوم پیشگیری و تمرکز بر اثربخش بودن مبارزه با ویروس کرونا و تسریع در بازگشت به شرایط امن است، باید بر روی واقعیت‌ها در پیشگیری عملیاتی و اجرایی با پاسخ به خواست به حق مردمی، متمرکز شد.

امضا کنندگان این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، در بیان خواسته خود آورده‌اند: همانگونه که زحمات و پیگیری مسئولان از جزئی‌ترین تا کلی‌ترین تدابیر به این مبارزه کمک شایانی می‌کند، قرنطینه استان فارس و شهر شیراز بخش مهم پیشگیری و غلبه بر این شرایط است.

فعالان مدنی در این بیانیه هم‌چنین تاکید کرده‌اند که این مهم با دستور مستقیم استاندار به عنوان مدیر ستادی و تصمیم گیرنده با قدرت تحکمی معقول و مسئولین اجرایی با قدرت عملیاتی مطلوب، امکان پذیر است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما سازمان‌های مردم نهاد کل استان فارس دارای مجوز از استانداری فارس، ورزش و جوانان استان فارس، بهزیستی استان فارس، فرمانداری‌های شهرستان‌های فارس و همچنین فعالین اجتماعی مستقل به عنوان نهادهای مردمی، خواهان قرنطینه استان فارس و شهر شیراز و عدم اجازه به ورود مسافران هستیم. در این راستا اقدام معقول و تدبیر عاجل انجام در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، قرنطینه ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار