برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید از غذا و دمنوش‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 11 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا، یکی از خوراکی‌های مفید، دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل است، مانند: مصرف خیسانده تخم بالنگو و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود.


تخم بالنگو و بارهنگ
برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید.

دمنوشی از آویشن و شیرین بیان
برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری برگ آویشن به همراه یک قاشق چایخوری پودر ریشه شیرین بیان را به همراه پنج عدد عناب را در یک قوری ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید، این مخلوط را یک ربع با حرارت ملایم دم کرده و پس از صاف کردن، آن را به صورت گرم بنوشید. توجه کنید که این دستور دو بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار است.

دمنوش آویشن و استوقودوس

برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری بریزید و پس از اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنید تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، به آن عسل اضافه کنید، این دَم‌کرده را می‌توان روزانه چهار تا پنج لیوان میل کرد.

دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، استوقودوس، بابونه، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار