ازجمله تدابیر اندیشیده شده برای کاهش آسیب‌های وارد شده ، قرار گرفتن نام مهد‌های کودک در فهرست نهایی شناسایی مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا است.
کد خبر: ۸۳۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 15 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام فعالیت‌های اجرایی مهد‌های کودک از اوایل اسفند ماه پارسال متوقف شد که همین امر موجب زیان دیدگی صاحبان و مربیان این مراکز شد.

او، تصریح کرد: ازجمله تدابیر اندیشیده شده برای کاهش آسیب‌های وارد شده ، قرار گرفتن نام مهد‌های کودک در فهرست نهایی شناسایی مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا است.

فروتن با اشاره به اینکه مهد‌‌‌های کود‌‌‌ک هم می توانند‌‌‌ از تسهیلات کم‌ بهره بانکی بهره ببرند‌‌‌، ادامه داد: مربیانی که در مهد‌های کودک شاغل بوده‌اند و کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخت کرده است می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: درخواست معافیت از پرداخت مالیات به مدت ۶ ماه برای مهد‌های کودک، معافیت یا استمهال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان مهد‌ها تا پایان بحران، استمهال اقساط بانکی صاحبان امتیاز مهد‌های کودک و تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و یا کم بهره بانکی، حاصل چانه زنی‌های مدیران بهزیستی با دولت بوده که در این شرایط برای مهد‌های کودک لحاظ شده است.

او،اضافه کرد: براساس مکاتبات انجام شده با رئیس کل بانک مرکزی مهد‌های کودک در پرد اخت اقساط تسهیلات بانکی از تنفس سه ماهه بهره مند شدند.

فروتن اظهار کرد: با راه‌اندازی پویش (همدلی) از اسفند ماه پارسال تاکنون حدود ۴۰ مالک، بنا به درخواست سازمان بهزیستی، اجاره بهای خود را حتی تا شش ماه به صاحبان مهد‌ها بخشیده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار