معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه اتوبوس و مترو همچنان در شیراز تعطیل هستند، گفت: شیراز اولین کلانشهری بود که در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری گرفت و این تعطیلی همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 15 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:مجتبی زوربخش بیان کرد: تصمیم در خصوص بازگشایی یا تداوم تعطیلی با توجه به شرایط شیوع ویروس اتخاذ خواهد شد و تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته نشود تلاش خواهیم کرد فعالیتی در حوزه های حمل و نقل صورت نگیرد.

زوربخش با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر 26 درصد بوده، که سهم قابل توجه‌ای است اظهار داشت: سلامت شهروندان اولویت اصلی شهرداری شیراز است و اگر مدارس و سایر اصناف باز شود، باید وضعیت را برای حمل و نقل عمومی با حساسیت بیشتری بررسی کنیم. این هفته فقط ادارات با حدود دو سوم ظرفیت و اصناف ضرروی باز بودند. اگر هفته آینده اصناف کم ریسک شروع به فعالیت کنند حتما موجب نگرانی است.

وی افزود: معتقدیم در بازگشایی مشاغل مختلف بار حمل و نقل عمومی نیز باید محاسبه شود و بر اساس آن اقدام به فعالیت صورت گیرد.

وی در ادامه از شناسایی خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها حرکات نامتعارف انجام می‌دهند خبرداد و گفت: خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

زوربخش ادامه داد: مدیریت و نظارت بر تردد خودروها و ترافیک درکلانشهرشیرازدراین دوران شیوع کرونا به‌ صورت آنلاین رصد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت 24 ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.

وی ضمن قدردانی از شهروندان فهیم شیرازی جهت همکاری هم جانبه برای شکست این ویروس، تاکید کرد: از آنجا که ویروس جدید که با نام علمی کووید_19 شناخته می‌شود سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، لذا راهکار پیشگیری که با فاصله‌گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد، یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های جلوگیری از انتقال کرونا اعلام شده است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که این روزها از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا وضعیت شهر از به حالت عادی بازگردد.

 

برچسب ها: مترو ، اتوبوس ، کرونا ، تعطیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار