رئیس شورای شهر شیراز می‌گوید: واقعیت این است که مقتضیات اجتماعی و ضرورت تأمین سلامت شهروندان، ما را وادار کرد که روی مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس پافشاری کنیم و از شهرداری نیز در اجرای آن حمایت کنیم که البته اجرای این تصمیم با حمایت مدیران ارشد شهرستان و استان نیز همراه شد.
کد خبر: ۸۴۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: 20 اسفندماه سال گذشته بود که ابتدا خبر محدودیت تردد ناوگان حمل و نقل عمومی و سپس تعطیلی کلی این ناوگان از سوی مسئولان شهری استان فارس مطرح شد و از آن تاریخ تاکنون مترو و اتوبوس‌های شهری شیراز تعطیل هستند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت حمل و نقل عمومی با حدود 27 درصد بیشترین نقش را در شیوع ویروس کرونا داشته است؛ در حالی که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در مجموع تنها 17 درصد اثرگذار بوده است.

این امر نشان دهنده آن است که تصمیم مسئولان شهری شیراز برای تعطیلی تصمیمی درست بوده است که سبب شده استان فارس در شمار استان‌های کم شیوع به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا قرار گیرد.

فعالیت دوباره صنوف و نبود حمل و نقل عمومی در شیراز

از امروز فعالیت برخی از صنوف آغاز شده و در یک هفته گذشته نیز ادارات باز شدند که همین امر استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد در حالی که با تعطیلی فعالیت اتوبوس‌ها ترددها در این کلانشهر اغلب با استفاده از تاکسی‌ها درون شهری یا اینترنتی صورت می‌گیرد.

این موضوع علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده و هزینه‌ بسیاری را روی دست آنان گذاشته سبب بیکاری رانندگان اتوبوس نیز شده که مشکلات معیشتی برای آنان به همراه داشته است.

 

مسعود حسن‌شاهی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شیراز در گفت‌وگو با تسنیم از فعالیت 1000 دستگاه ناوگان در کلانشهر شیراز سخن می‌گوید و با وجو تماس‌های مکرر خبرنگار تسنیم درباره اقدامات حمایتی از رانندگان اتوبوس تنها در یک پیامک به ذکر این جمله بسنده کرد که « بحث حمایت بوده، انجام شده و ادامه دارد».

تصمیم شهرداری شیراز در راستای تامین سلامت شهروندان است

وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد و پاسخی به تماس‌های جواب  نداد. با این حال عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای شهر شیراز از بررسی برای ارائه لایحه‌ای برای حمایت از رانندگان در کلانشهر شیراز خبر داده است.

رئیس شورای شهر شیراز می‌گوید: واقعیت این است که مقتضیات اجتماعی و ضرورت تأمین سلامت شهروندان، ما را وادار کرد که روی مصوبه تعطیلی مترو و اتوبوس پافشاری کنیم و از شهرداری نیز در اجرای آن حمایت کنیم که البته اجرای این تصمیم با حمایت مدیران ارشد شهرستان و استان نیز همراه شد.

موسوی با اذعان به اینکه تعطیلی خطوط اتوبوس‌، رانندگان اتوبوس را با مشکلاتی مواجه کرده است، چراکه تنها منبع درآمد و تامین معاش بسیاری از این افراد همین شغل بوده است.

لایحه‌ای برای مساعدت مالی به رانندگان اتوبوس

وی هر چند معتقد است که چاره‌اندیشی برای حمایت از این اقشار در دوران شیوع بیماری کرونا، از وظایف دولت است؛ از تلاش مجموعه مدیریت شهری شیراز برای حمایت از رانندگان اتوبوس‌ها خبر داد.

به گفته رئیس شورای شهر شیراز، شهرداری به زودی با بررسی وضعیت مالی و ردیف‌های بودجه‌ای خود، لایحه‌ای را برای مساعدت مالی به رانندگان اتوبوس به شورا تقدیم می‌کند که در صورت تصویب در شورا، پرداخت مساعدت به رانندگان اتوبوس اجرایی می‌شود.

مجتبی زوربخش، معاون حمل و نقل شهرداری شیراز پیش از این اعلام کرد که در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار