جشنواره تئاتر فجر 9 تا 11 بهمن، جشنواره فیلم فجر 14 تا 23 بهمن و جشنواره موسیقی فجر 24 بهمن تا 2 اسفندماه در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۸ 25 January 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از خبرگزاری  مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره تئاتر فجر 9 تا 11 بهمن، جشنواره فیلم فجر 14 تا 23 بهمن و جشنواره موسیقی فجر 24 بهمن تا 2 اسفندماه در شیراز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر شیراز با اجرای سه نمایش وزین دنبال می شود، بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم این برنامه همراه با کارگاه تخصصی خواهد بود.

وی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز خبر داد و افزود: این جشنواره نیز توانمند برگزار می شود و از نظر کیفیت تلاش بر این است که جشنواره فجر در استان با کیفیت باشد.

زمینه های سپردن بخش بین الملل فیلم فجر به شیراز فراهم نیست/فارس می تواند در رشته های مختلف پایلوت باشد

این مقام فرهنگی با بیان اینکه زمینه های جدایی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر و سپردن آن به شیراز فراهم نیست، گفت: چون شیراز ظرفیت و امکان آن را نداشت این اتفاق رخ نداد و امیدوارم بتوانیم در سال های آینده میزبان بخش بین الملل فیلم فجر باشیم که به صورت مستقل در اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: باید برای برگزاری برنامه های مختلف مبدع و مبتکر باشیم زیرا شیراز این ظرفیت را دارد چراکه با اتفاقات مبارک چند وقت گذشته نظر وزارت جلب شده و هفته های قرآنی و تشکیل شوراهای عالی از این جمله است و نشان دهنده این که استان فارس می تواند در رشته های مختلف پایلوت باشد.

اتریش جایگزین تانزانیا برای اعزام هنرمندان شد/ شب های سپید مسکو مقصد هنرمندان استان

مریدی درباره اعزام هنرمندان به کشورهای دیگر نیز گفت: با توجه به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هماهنگی وزرات ارشاد تصمیم گرفت اقدام به اعزام هنرمندان به خارج از کشور کند چون در گذشته این برنامه ریزی شده بود که بخشی از هنرمندان از شیراز در کشور تانزانیا حضور یابند، با پیگیری های صورت گرفته این موضوع تغییر یافت و کشور اتریش برای اعزام هنرمندان شیرازی تعیین شد که برای نخستین گام اسفندماه امسال گروه موسیقی خموش به این کشور اعزام می شود.

وی ادامه داد: در ادامه سفر هنرمندان سال آینده نیز گروه های هنری به کشورهای هندوستان، ارمنستان و کویت اعزام می شوند.

وی از رایزنی ها برای حضور هنرمندان استان در شب های سپید مسکو خبر داد و گفت: در شبهای سپید یا همان دو ماه فرهنگی مسکو چون پیشینه و جایگاه مناسبی بین جهانگردان دارد اعزام هنرمندان را دنبال می کنیم چراکه فارس این قابلیت را دارد که این موارد را جدی دنبال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس درباره تالار مرکزی شیراز یا همان تالار مهر نیز تاکید کرد: موضوع این تالار باید در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به صورت جدی مطرح و پیگیری شود چون این پروژه نه تنها ملی بلکه باید به صورت ویژه دنبال شود لذا نمایندگان فارس باید به صورت ویژه به آن بنگرند زیرا شیراز به این تالار نیاز جدی دارد.

برای بازگشایی گذر هنر التماس نمی کنیم/ همایش اقتصاد هنر میزبان چهره های جهانی و سیاسی

وی بلاتکلیف بودن مسیر گذر هنر شیراز را مستلزم همکاری نهادها دانست و بیان کرد: تا زمانی که گذر هنر با تردد خودرو روبه روست برنامه هنری در آن برگزار نمی شود. زیرا مسیری که برای پیاده ها است نباید محل عبور خودرو باشد لذا در این راستا درخواستی از کسی نمی شود که مسیر را به هدف اجرای برنامه بازکنند چون جایگاه هنر و هنرمندان بسیار رفیع تر از این است که ملتمسانه برای اجرای برنامه هنری مسیری بازگشایی شود.

وی تاکید کرد: جایگاه هنرمندان فارس بسیار بیشتر از یک گذر هنر است لذا باید فضاها، گذرها و امکاناتی بیش از یک گذر به هنرمندان اختصاص یابد.

مریدی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی برای برگزاری یکی از جشنواره های ملی و بین المللی کشور می تواند در شیراز شکل گیرد، یادآور شد: همایش اقتصاد هنر مقدمه ای برای این حوزه است که سال آینده زمینه های حضور چهره های ملی، سیاسی و بین المللی را فراهم خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار