با تلاش صنعتگران شیرازی برج دی متانایزر ، از پیشرفته‌ترین تجهیزات فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی طراحی و ساخته شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ 01 June 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس هیات مدیره گروه صنعتی فاتح گفت: این برج یکپارچه که دارای ۴۰۰ تن وزن، ۷۰ متر طول و ۷ متر قطر است، در واحد متانول پتروشیمی سیراف نصب و راه اندازی خواهد شد.
دکتر سیدمحمدعلی فاطمی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که برجی در این ابعاد به صورت یکپارچه در کشور ساخته و حمل می‌شود، گفت: این برج با تلاش ۲۰۰ نفر از نیرو‌های این مجموعه در بخش‌های طراحی، مهندسی و تولید در مدت ۸ ماه ساخته شده و حمل آن به پتروشیمی سیراف حدود یک ماه زمان خواهد برد.
وی افزود: فناوری ساخت برج‌های یکپارچه پیش از این در انحصار چند کشور از جمله چین، کره جنوبی، آلمان، انگلیس و آمریکا بود، اما با دستیابی شرکت فاتح صنعت به دانش ساخت برج‌های یکپارچه، کشور از واردات این تجهیزات بی نیاز خواهد شد.
رئیس هیات مدیره گروه صنعتی فاتح با بیان اینکه برای واردات هر برج دی متانایزر یکپارچه حدود ۳ تا ۵ میلیون یورو ارز از کشور خارج می‌شود، افزود: این تجهیزات در حال حاضر با کمتر از نصف هزینه نمونه خارجی در شرکت فاتح صنعت طراحی و ساخته شده است.
فاطمی افزود: برج دی متانایزر پرکاربردترین تجهیز در خالص سازی و تقطیر متانول در واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی است و ساخت یکپارچه آن علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نصب، مدت زمان راه اندازی واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را به حداقل می‌رساند.
وی افزود: در شرکت فاتح صنعت علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر، سالانه بیش از ۳۰ هزار تن تجهیزات سنگین و فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور ، طراحی و تولید می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار