احمدی زاده با انتقاد از طولانی شدن تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: کتابخانه مرکزی شیراز باید در شان و جایگاه فرهنگی فارس و شیراز ساخته شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 02 June 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس در سال جاری امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد) و با موضوع پیگیری زمین کتابخانه مرکزی شیراز و دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به ریاست «سید احمد احمدی زاده»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و با حضور مدیران کل و مسئولان دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به فعالیت های ثمربخش کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی در زمان بحران نقش تعیین کننده ای دارند و باید در حل بحران های اجتماعی مشارکت داشته باشند، مجموعه کتابخانه های عمومیباید برای جذب افراد به کتاب برنامه ریزی کنند.

احمدی زاده، برگزاری منظم جلسات انجمن را ضروری خواند و گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی جلسات باید مستمر برگزار و روند اجرایی شدن مصوبات جلسات پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با انتقاد از طولانی شدن تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز، افزود: انتظار این است که دستگاه ها همکاری و کمک کنند و با توجه به صبغه شیرازباید در حوزه ترویج کتابخوانی کاری اساسی انجام شود و کتابخانه مرکزی شیراز باید در شان و جایگاه فرهنگی فارس و شیرازساخته شود.

وی با اشاره به روند زمین کتابخانه مرکزی شیراز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و فرمانداری شهرستان مرحله واگذاری زمین را طی روزهای آتی به سرانجام برسانند و اداره کل راه و شهرسازی هم به روند انعقاد قرارداد و تهیه نقشه کتابخانه سرعت ببخشد.

احمدی زاده با تصریح اینکه همه مسئولان دولتی در حوزه کتاب مسئولیت دارند، گفت: وضعیت ایجاد کتابخانه در 21 شهر فاقد کتابخانه استان هرچه سریع تر پیگیری شود و فرمانداران باید در این حوزه کمک کنند.

وی جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت خوبی در دوره بحران کرونا برشمرد و گفت: این جشنواره باید هرچه بیشتر به مردم معرفی شود فضای مجازی و صدا و سیما در این راه ظرفیت بسیار خوبی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار