به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس، خصوصا شهر شیراز و براساس تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، فعالیت متروی شیراز بار دیگر متوقف شد.
کد خبر: ۸۷۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:صبح یکشنبه ۱۵ تیر و به دنبال قرار گرفتن نام استان فارس در فهرست مناطق در مرحله هشدار به لحاظ شیوع کروناویروس، فعالیت قطار شهری متوقف شد.

 معاون استانداری و جانشین رئیس ستاد استانی مبارزه با کروناویروس در فارس، روز شنبه ۱۴ تیر از بازگشت بخشی از محدودیت‌های کرونایی به فارس خبر داده بود.

عبدالرضا قاسمپور با اشاره به اینکه ۴ شهرستان فارس وضعیت قرمز دارند و تمام فعالیتها در این مناطق برای یکهفته متوقف خواهد بود، اعمال محدودیت در سایر شهرستانهای این استان برای یکهفته را یادآور شده بود.

قاسمپور تعطیل شدن ناوگان حمل و نقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس را نیز جزو همین تصمیمات اعلام کرد اما حیدر اسکندرپور شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پروژه ای در شیراز گفته بود که برای تعطیلی کامل ناوگان حمل و نقل، نیازمند آماده سازی بسترهایی هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم استفاده از مشورت شورا برای اعلام تعطیلی ناوگان حمل و نقل در این کلانشهر، تاکید کرده بود که تعطیلی این ناوگان به شکل کامل از روز یکشنبه ۱۵ تیر امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، در آخرین ساعات شامگاه شنبه، شهرداری شیراز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که فعالیت قطار شهری دراین کلانشهر از صبح یکشنبه ۱۵ تیر به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه اعلام شده است که فعالیت اتوبوسهای درونشهری نیز از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شهرداری شیراز پنجشنبه گذشته نیز طی اطلاعیه ای از تعطیل شدن پارکها و بوستانها در این کلانشهر خبر داده بود، اگرچه روز جمعه، شاهد حضور گسترده مردم در این اماکن و دیگر مراکز تفریحی و گردشگری بودیم.

براساس این گزارش، از هفته پایانی خرداد، موج جدید و صعودی کروناویروس در استان فارس آغاز شد و با سرعت، روند خود را ادامه داد به طوریکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، احتمال تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانی را متذکر شدند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام اینکه نقاهتگاه بیماران کرونایی به مرکز پشتیبانی بیمارستانی ارتقاء یافته است، به شهروندان هشدار داده بود که اگر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند، بار مضاعفی را به کادر درمان تحمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار