مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با آغاز صیادی از ابتدای مهر ماه از دریاچه سد سلمان فارسی این شهرستان پیش بینی می شود 170 تن ماهی گرمابی از این دریاچه صید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 28 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی همتی تصریح کرد: عملیات صیادی از دریاچه صد سلمان فارسی قیروکارزین با استفاده از هفت گروه صیادی عضو تعاونی صیادان تا پایان آذر ماه آتی ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با هماهنگی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش های انجام شده نسبت به معرفی گروه های صیادی به اداره محیط زیست اقدام و مجوز صیادی صادر شده است.

او ابراز کرد: پس از آبگیری سد سلمان فارسی قیروکارزین در سال 1388 شرکت تعاونی صیادی قره آغاج با بیش از ۴۰ نفر عضو در قیروکارزین تاسیس شده است و صیادی از این دریاچه قدمت 11 ساله دارد.

به گفته وی؛ دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با مساحت مفید قریب به 38 میلیون و پانصد هزار متر مربع اصلی ترین منبع آبی شهرستان قیروکارزین در تامین سالیانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت ماهی است.

همتی به انواع ماهیان قابل صید از این دریاچه مانند انواع کپور معمولی، آمور و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری، لجن خوار، سرگنده و فیتوفاک اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و اخذ مجوز های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

قیروکارزین با تولید سالیانه بیش از ۲۵۰ تن ماهیان گرمابی در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار