رئیس اتاق بازرگانی شیراز ریل گذاری صورت گرفته در اقتصاد کشور را نادرست دانست و اظهار داشت: نباید مشکلات کشور به ویژه مشکلات و مسائل اقتصادی کشور را به گردن تحریم و شیوع ویروس کرونا انداخت .
کد خبر: ۹۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از  علم و فناوری: مهندس حمیدرضا ایزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 29 مهرماه، روز ملی صادرات اظهار داشت: استان فارس سال 1390 صادراتی غیرنفتی معادل 550 میلیارد دلار داشته و این رقم در سال های اخیر به بیش از یک میلیارد و 550 میلیون دلار رسیده است .

وی با بیان اینکه پیگیر حل مشکلات حوزه بازرگانی و صادرات از طرق قانونی هستیم، از فعال شدن شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان خبر داد و از تلاش آن شورا برای حل مشکلات موجود در شهرستان ها خبر داد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی در استان عنوان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و می توانند بازار خوبی برای محصولات استان فارس باشند .

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 هزار تن شمش آلومینیوم به کشورهای دیگر صادرات داشته ایم، تصریح کرد: 1100 کارت بازرگانی در استان فارس صادر شده که از این تعداد 220 کارت مربوط به تولید می باشد .

 

اختیارات به استان ها واگذار شود

ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این نشست از وجود جنگ اقتصادی در دنیای امروز گفت و بیان داشت: سفارتخانه های کشورمان در راستای راهبرد توسعه صادرات باید قدم برداشته و در کنار کارکردهای سیاسی و دیپلماسی، توجه ویژه ای به حوزه صادرات و زمینه های آن داشته باشد .

وی افزود: موتور محرک صادرات هر کشور، تولید محصولات کیفی می باشد و باید در این راستا واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را فعال نماییم .

معاون اقتصادی از بانک مرکزی درخواست کرد تا اختیارات را به استان ها واگذار کرده تا از ناتوانی در تصمیم گیری کاسته شود .

 

نباید مشکلات کشور را در گردن تحریم و کرونا انداخت

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با گلایه از سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت حامی صادرکنندگان در کشور نمی باشد و عدم بازگرداندن 27 میلیارد دلار ارز به کشور توسط صادرکنندگان فرافکنی بیش نیست .

وی با بیان اینکه از این ٢٧ میلیارد دلار، ١٠ میلیارد دلار مربوط به وزارت نفت و تنها ٥ هزار میلیارد دلار آن مربوط به فعالان عرصه بازرگانی و تجارت بوده است، خاطرنشان کرد: این ۵ هزار میلیارد دلار مربوط به زمانی‌ست که صادرات ریالی به عراق و افغانستان بلامانع بوده و صادر کنندگان هم اجازه ورود موقت کالا داشته‌اند .

جمال رازقی ریل گذاری صورت گرفته در اقتصاد کشور را نادرست دانست و اظهار داشت: نباید مشکلات کشور به ویژه مشکلات و مسائل اقتصادی کشور را به گردن تحریم و شیوع ویروس کرونا انداخت .

وی با تشکر و قدردانی از صادرکنندگانی که در این شرایط از 10 تا 1000 دلار ارز آوری برای کشور داشته، تصریح کرد: صادرات استان فارس نسبت به سال گذشته با افزایش 15 درصدی همراه بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار