رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینی برای تولید واکسن، وجود دارد؛ هم‌اکنون  بیش از ۱۹۰ واکسن در کشورها و شرکت‌های مختلف در مراحل مختلف تولیدند؛ از این تعداد ۴۲ واکسن در مرحله بالینی و ۱۰ واکسن در آزمایش‌های فاز ۳ تولید هستند. این شانس ما را برای دست‌یافتن به یک واکسن ایمن و موثر افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 21 October 2020
به گزارش تابناک فارس: دکتر تِدروس آدهانوم ادامه داد: با این‌که انتظار می‌رود یک یا چند واکسن موثر باشد، اما هنوز نمی‌دانیم کدام یک از آن‌ها در برابر عفونت ایمن و موثر است. فقط نتایج آزمایش فاز سه می‌تواند این را بیان کند.
 
وی ادامه داد: برخی از نمونه‌هایی که آزمایش‌های فاز ۳ را در تابستان آغاز کرده‌اند، درصورت موفقیت تا پایان سال در دسترس خواهند بود. البته ماه‌ها طول خواهید کشید که در دسترس همگان قرار بگیرد. به همین دلیل است که ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار عفونت و شکستن زنجیره انتقال ویروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
سازمان بهداشت جهانی یک فهرست و روش استفاده اضطراری دارد که بر اساس آن واکسن بیماری‌های اولویت‌دار را به کشورهای کم‌درآمد و متوسط ارائه می‌کند. این کار را برای حمایت از کشورهایی با سیستم نظارتی ضعیف انجام می‌دهد.
 
تِدروس آدهانوم گفت: معتقدم کووید۱۹ را نمی‌توان هربار در یک کشور شکست داد و تا زمانی که همه در امنیت نباشند، هیچ‌کس ایمن نیست.
 
هدف ما پایان ‌دادن به همه‌گیری کرونا در سال۲۰۲۱ با ارائه ۲ میلیارد دوز واکسن به جهان، ۲۴۵ میلیون دوره درمانی و ۵۰۰ میلیون آزمایش تشخیصی به کشورهاست.
 
بر اساس این سیستم در مرحله اول، مدافعان خط‌ مقدم در مراکز بهداشتی و درمانی که شامل ۳ درصد از جمعیت هستند.
 
در مرحله دوم  کشورها با در نظرگرفتن میزان تهدید و آسیب‌پذیری کووید۱۹  واکسینه می‌شوند.
 
علاوه بر این  حدود ۵ درصد از کل دوزها برای کمک به اهداف بشردوستانه (به عنوان مثال واکسیناسیون پناهندگان) اختصاص خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار