جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از مردم خواست از دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری میهمانی در این شب خودداری کنند و مانع شیوع کرونا شوند.
کد خبر: ۹۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم‌پور افزود: دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی در شب یلدا برگزار نشود و مردم از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط با یکدیگر در این شب استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم از خودشان، خانواده هایشان و همشهریانشان مراقبت کنند و نگذارند ویروس کرونا بیش از این شیوع پیدا کند.

نظارت ها در بخش دولتی و غیردولتی جدی تر می شود


معاون استاندار فارس گفت: درست است که روند نزولی، مطلوب و مناسب کاهش مبتلایان به کرونا در استان را به دلیل همراهی مردم شاهد هستیم اما بازگشایی ها در بخش اصناف نباید شیوع این ویروس را به دنبال داشته باشد.

قاسم پور افزود: نظارت ها در بخش دولتی و غیردولتی شدیدتر و جدی تر می شود و با مواردی که نقض پروتکل های بهداشتی باشد به شدت برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: نباید از ویروس کرونا غافل شویم، اگر مردم همکاری نکنند و رعایت پروتکل های بهداشتی ضعیف باشد مجبور می شویم محدودیت ها را برگردانیم و خود مردم اذیت می شوند لذا تداوم همکاری ها و همراهی ها را به خصوص در شب یلدا انتظار داریم.

فرمانداران جنوبی فارس پیش بینی لازم را برای فصل سرما داشته باشند

معاون استاندار فارس در ادامه گفت: با توجه به نزدیکی به فصل زمستان و سرد شدن هوا در شهرستان های جنوبی استان و احتمال در پیش بودن موج بعدی کرونا، فرمانداران باید پیش بینی و برنامه ریزی لازم را انجام دهند تا با مشکل خاصی در این فصل مواجه نشویم.

۷۵ هزار و ۳۷۱ خودرو جریمه شدند

قاسم پور همچنین با اشاره به تداوم ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرستان های دارای وضعیت قرمز و نارنجی شیوع ویروس کرونا و محدودیت های تردد شبانه افزود: جرایم خودروها سفت و سخت اعمال می شود.
وی ادامه داد: ۷۵ هزار و ۳۷۱ مورد خودرو از یکم تا بیست و یکم آذرماه ۹۹،جریمه شدند، ۲۴ هزار و ۶۷ خودرو نیز برگشت داده شدند.
وی اضافه کرد: همچنین در طول این مدت ۳۷۲ واحد صنفی پلمب شدند و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون پلمب هفت هزار و ۶۳۵ مورد واحدهای صنفی متخلف در استان صورت گرفته است.

در حال حاضر تنها شهرستان زرین دشت در استان فارس دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کروناست؛همچنین ۲۸ شهرستان این استان شامل، داراب، خرامه، استهبان، ارسنجان، آباده، لارستان، اوز، خنج، خرم‌بید، شیراز، سروستان، قیروکارزین، کوه چنار، سپیدان، بوانات، جهرم، خفر، کازرون، فیروزآباد، بختگان، بیضا، ممسنی، رستم، زرقان، سرچهان، پاسارگاد، نی‌ریز و گراش در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

شهرستان‌های اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مُهر و لامرد نیز در وضعیت زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار