جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اعمال محدودیت های سخت کرونایی در انتظار طولانی ترین شب سال در استان فارس است.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:عبدالرضا قاسم پور بیان کرد: مرجع تصمیم گیری در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در طولانی‌ترین شب سال بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است اما ستاد استانی نیز در راستای کاهش شیوع همه گیری این بیماری در سطح استان پیشنهادات موثری به این ستاد ارائه داده است.

وی معتقد است: یکی از موضوعاتی که عاملی برای افزایش میزان همه گیری کرونا است برگزاری مراسم‌های خانوادگی و دورهمی های خانوادگی است از این رو با کنترل و عدم برگزاری این گونه مراسم ها میتوان زمینه لازم برای کنترل شیوع این بیماری را فراهم کرد.

او ادامه داد: هر زمان دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در پاساژها، جلسات اداری شلوغ و دیگر مواردی که منجر به حضور شمار زیادی از افراد در یک مکان سربسته برای مدت زیادی می‌شود افزایش یافت، به فاصله یکی دو هفته شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری و نهایتاً فوتی‌ها بوده‌ایم.

قاسم پور متذکر شد: برگزاری مراسم شب یلدا به صورت مجازی میتواند عاملی برای افزایش سلامتی جامعه باشد این در حالی است که اگر این مراسم امسال به علت شیوع کرونا برگزار نشود مشکل زیادی در جامعه ایجاد نخواهد شد بلکه میتوان در سال های آتی این مراسم را به دور از بیماری و در سلامتی کامل برگزار کرد.

وی در خصوص محدودیت‌های پیشنهاد شده در طولانی‌ترین شب سال نیز تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۸ از جمله طرح های پیشنهادی ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا است این در حالی است که بر اساس این طرح پیشنهادی در صورت اعمال محدودیت در ساعت ۱۸ افرادی که پس از این ساعت نسبت به تردد در خیابان کنند با اعمال محدودیت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه می شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: اگر دورهمی‌های شب یلدا همچون سال‌های گذشته برگزار شود، قطعاً شاهد چالش‌های جدید در فارس خواهیم بود و به ناچار محدودیت‌ها بازگردانده خواهد شد و با برگشت محدودیت اصناف، یعنی عامه مردم متضرر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار