مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۴ درصد از جمعیت استان با سواد هستند.
کد خبر: ۹۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 27 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان حدود ۹۲ و هفت دهم درصد باسوادند و ۳۴ هزار نفر نیز در خود اظهاری بی‌سواد اعلام شده است.
 هادی زارع پور افزود: با فعالیت‌های انجام شده و حجم اختصاص یافته سالانه از سال ۹۵ تاکنون این رقم به بالای ۹۴ درصد رسیده و تلاش برای شناسایی و جذب بی سوادان در استان ادامه دارد.
او بیان کرد: بر اساس این سرشماری شهرستان گچساران با ۹۶ و ۶ دهم بیشترین میزان و شهرستان کهگیلویه با ۸۸ و ۲ دهم درصد کمترین میزان باسوادی را در استان دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه درصد باسوادی مردان و زنان در این استان به ترتیب ۹۶ و  ۸۹ درصد است گفت: رشد باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد پس از فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ بیش از ۶۵ درصد شده است.
حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در پایگاه شناسایی بیسوادان سامانه سواد آموزی استان ۱۱ هزار بی‌سواد در کهگیلویه و بویراحمد در حال شناسایی و جذب در واحد‌های سوادآموزی هستند.
خواهش نیک افزود: هم اکنون فعالیت‌های سواد آموزی با پوشش۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ۳ دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم در حال اجرا است.
وی بیان کرد: فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی بر مبنای تعریف جدید سواد و ارائه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی در استان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار