رئیس اروپا در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مصاحبه با نشریه دی ولت آلمان گفت: تصور می کنم که همه گیری در اوایل سال ۲۰۲۲ پایان یابد.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 07 March 2021
به گزارش تابناک فارس: «هانس کلوگه» در ادامه افزود: این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است. اما امیدواریم که تا آن زمان دیگر هیچ مداخله مختل کننده ای وجود نداشته باشد.
 
این مقام سازمان بهداشت جهانی در عین حال در مورد خطر جهش های کرونا هشدار داد و تاکید کرد که برخی از آنها بیش از ۵۰ درصد سریعتر گسترش می یابند و می توانند روند جدی بیماری را تحریک کنند. به گفته وی اگر این روند با یک برنامه واکسیناسیون آهسته همزمان شود، ابتکار عمل از دست خواهد رفت و ویروس می تواند دست برتر را پیدا کند.
 
مناقشات بر سر گذرنامه های واکسیناسیون
سازمان بهداشت جهانی پیش از این از مناقشاتی که بر سر گذرنامه های واکسیناسیون پیش بینی شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا وجود داشت، ابراز ناخرسندی کرده است. کلوگه با اشاره به این مسئله گفت برنامه واکسیناسیونی که برای تابستان اعلام شده احتمالاً اجتناب ناپذیر است، اما این توصیه ای از طرف سازمان بهداشت جهانی به شمار نمی رود.
 
این در حالی است که در خصوص موثر بودن واکسیناسیون سراسری نگرانی های جدی وجود دارد از جمله اینکه مشخص نیست مصونیت افراد واکسینه شده چه مدت دوام دارد، همچنین این که یک واکسن لزوماً از آلودگی افراد دیگر جلوگیری کند، قطعی نیست.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار