معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای فرآیند واکسیناسیون برعلیه کرونا در کشور، ۴۶۶۰ دوز واکسن به استان فارس تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 14 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرسول همتی افزود: واکسن تخصیص یافته در دو مرحله به میزان ٤٢٠٠ و ٤٦٠ دوز به استان فارس اختصاص یافته است.

همتی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کادر درمان و گروه‌های هدف براساس سیاست‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: کل واکسنی که تاکنون به فارس اختصاص یافته به کادر درمان و گروه‌های هدف تلقیح شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از میزان کل دوزهای ارسالی واکسن به فارس، ۲۰۰ دوز به جانبازان و ۲۵۰ دوز هم به سالمندانی که در مراکز شبانه روزی شیراز و آباده نگهداری می‌شوند، تزریق شده است.

همتی همچنین از ورود حدود ۴ هزار دوز واکسن دیگر به استان خبر داد و گفت: این مرحله از واکسیناسیون تنها ویژه کادر بهداشت و درمان است و تاکنون سهمیه‌ای برای دیگر گروه‌های هدف پیش‌بینی نشده است. البته پرسنل بهداشت و درمان شاغل در مراکز ۱۶ ساعته هم شامل دریافت واکسن می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت استان فارس براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، گفت: هم اینک شهرستان‌های پاسارگاد، خنج، مهر، لامرد و گراش با وضعیت نارنجی مشخص شده است.

همتی وضعیت شهرستان‌های شیراز، استهبان، ممسنی، نی‌ریز و سپیدان را نیز برپایه اعلام وزارت بهداشت، زرد توصیف و اضافه کرد: مابقی شهرستان‌های فارس، وضعیت آبی دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که طی روزهای اخیر شاهد افزایش ورودی بیمارستان‌های فارس هستیم لذا شهروندان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جدیت و حساسیت کامل را داشته باشند.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار