رئیس ستاد انتخابات استان فارس:درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: پروتکل‌های تبلیغات ریاست جمهوری آمده و ابلاغ شده است که نامزدها 20 روز فرصت دارند تبلیغات را انجام دهند یعنی تا ساعت 24 روز 26 خردادماه؛ برای انجام این کار در استان فارس فضاهای باز استان را شامل استادیوم‌های ورزشی و حیاط آموزشگاه‌ها را رصد کردیم، چراکه امسال کارناول‌های تبلیغاتی و انتخاباتی و تجمعات ممنوع است مگر اینکه در فضای باز باشد و شخص نامزد حضور داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 30 May 2021

تابناک فارس به نقل از بسیج: سید احمد احمدی‌زاده، رئیس ستاد انتخابات استان فارس با تشریح جزئیات برگزاری انتخابات در این استان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کاندیداها و تایید صلاحیت به استان‌ها کاری ندارد و استان‌ها تنها برگزارکننده انتخابات هستندْ صفر تا صد برگزاری انتخابات را، استان‌ها برگزار می‌کنند اما نتیجه انتخابات روی فعالیت ما در اجرای آن تاثیری ندارد.

جزئیات برگزاری تجمعات و تبلیغات انتخاباتی در استان فارس

وی درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: پروتکل‌های تبلیغات ریاست جمهوری آمده و ابلاغ شده است که نامزدها 20 روز فرصت دارند تبلیغات را انجام دهند یعنی تا ساعت 24 روز 26 خردادماه؛ برای انجام این کار در استان فارس فضاهای باز استان را شامل استادیوم‌های ورزشی و حیاط آموزشگاه‌ها را رصد کردیم، چراکه امسال کارناول‌های تبلیغاتی و انتخاباتی و تجمعات ممنوع است مگر اینکه در فضای باز باشد و شخص نامزد حضور داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به سایر جزئیات مربوط به میتینگ‌های انتخاباتی بیان کرد: این تجمعات باید در فضای باز با اشغال 30 درصد از فضا و رعایت فاصله اجتماعی 8 متر به مدت 2 ساعت برگزار شود و وزارت کشور، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی باید بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه هیچ یک از ستادهای انتخاباتی هنوز اعلام رسمی به ستاد انتخابات استان نداشته‌اند که طبق قانون باید برای آغاز فعالیت‌ها اعلام کنند‌، عنوان کرد: شکل دیگر تبلیغات برای برگزاری جلسات در فضای مسقف هم اعلام شده به این صورت که در شهرستان‌های قرمز حداکثر 15 نفر، در شهرستان‌های نارنجی 20 نفر و در شهرستان‌های زرد هم 30 نفر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری است.

معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه برای تبلیغات در صداوسیما هم شرح وظایفی مشخص شده که براساس آن نامزدها می‌توانند در استان‌ها از سخنرانی‌های خود پخش زنده داشته باشند، تصریح کرد: صداوسیما باید از طریق شبکه‌های استانی فرصت لازم را برای نامزدها و معرفی برنامه‌های خود را فراهم کند.

تدابیر لازم برای عدم قطعی برق در زمان انتخابات

وی درباره قطعی برق در زمان انتخابات نیز توضیح داد: امسال بارندگی در استان کم بوده و حجم آب سدها کم شده علاوه برآن 30 هزار مشترک جدید در شیراز نسبت به سال قبل افزایش یافته است به اضافه اینکه در مصرف هم رعایت نمی‌‌شود همه اینها دست به دست هم داده تا قطعی برق شکل بگیرد اما با در مدار قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر و تعمیر شدن و وارد فاز بهره‌برداری شدن برخی از نیروگاه‌های فعلی وضعیت بهبود می‌یابد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه برای حداقل 24 ساعت قبل از انتخابات تا 48 ساعت بعد از انتخابات برای عدم قطعی برق با توزیع برق استان مذاکره کردیم، گفت: امید است که مردم نیز با مصرف مناسب در این زمان امکان برگزاری انتخاباتی بدون مشکل را فراهم کنند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات در شیراز در انتخابات شوراهای شهر گفت: این موضوع به سلامت انتخابات و اطمینان مردم کمک می‌کند علاوه بر آن در حوزه شوراها به سرعت می‌توان نتایج را اعلام کرد چراکه مشکلات شمارش دستی را نخواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس درباره شهرها و روستاهایی که انتخابات شورا در آن از حد نصاب افتاده است و تکلیف آنها افزود: شهرها و روستاهایی که از حدنصاب افتادند شورا ندارند تا دوره بعد؛ نخستین شورا سال 77 بوده و همه امورات مردم از مسیر شوراها می‌گذرد که این اتفاق ممکن است مسائل و مشکلاتی را به وجود آورد اما باید صبر کنند.

احمدی‌زاده از رایزنی برای تغییر در اسامی تایید صلاحیت‌شده‌ها در زمان قانونی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا هیئت نظارت در اعتراضات تجدیدنظر کنند تا هم مشارکت بیشتر شود و هم شورا در همه روستاها و شهرها شکل گیرد.

اقتدار ملی با افزایش مشارکت مردمی

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت برای ما بسیار مهم است و مقام معظم رهبری هم بارها این موضوع را تبیین کردند، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور حضور حداکثری به نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر مورد تاکید بوده است چراکه اقتدار ملی ما با مشارکت مردم گره خورده است؛ دشمن هم اتاق‌های فکر خود را فعال کرده تا مردم را دلسرد کند.

معاون سیاسی استاندار فارس با اشاره به فعالیت شورای اطلاع‌رسانی استان در این زمینه گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی توجیه شدند که علیه یا له هیچ کاندیدایی صحبت نکنند و از هیچ امکانات دولتی برای کاندیداها استفاده نشود اما در حوزه مشارکت و افزایش مشارکت مردم کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ارتباط‌گیری با جناح‌ها و گروه‌های سیاسی استان و دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف از جمله دیدار با اتاق اصناف را از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت مردم اعلام کرد و گفت: ممکن است که مشکلات زیاد باشد اما همه چیز ما به انتخابات و مشارکت مردم گره خورده است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در این زمینه افزود: جلساتی با روسای دانشگاه‌ها برگزار شده چراکه دانشگاه‌های استان برند ملی و بین‌المللی هستند و می‌توانند نقش مهمی در مشارکت داشته باشند با مدیران مدارس نیز برای مشارکت رای اولی‌ها و استفاده از ظرفیت فرهنگیان جلساتی برگزار شده است.

احمدی‌زاده ادامه داد: طلاب و روحانیتی که در ادارات مستقر هستند، نیاز به حضور حداکثری نیز برای این افراد تبیین شده تا جامعه هدف خود را به مشارکت بیشتر ترغیب کنند.

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در استان فارس

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه مردم حتی با کارت ملی قدیمی نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کنند گفت: با داغ شدن بیشتر تنور انتخابات و برگزاری مناظرات مردم نیز درصد مشارکت را بالا می‌برند و در استان فارس نیز همواره مشارکت‌ها بیش از 60 درصد بوده است.

معاون سیاسی استاندار فارس با بیان اینکه مشارکت و رقابت وجه ملی است که همه در این زمینه وظیفه دارند، افزود: تامین امنیت و سلامت وظیفه تخصصی ماست و تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم و آمادگی کامل داریم، آموزش به شهرستان‌ها هم مدنظر است و برای تخلفات انتخابات و پیشگیری و برخورد هم در دادگستری شعب ویژه تشکیل شده است.

احمدی‌زاده با تاکید بر اینکه بر مواضع قانونی کار می‌کنیم چراکه معتقدیم هر اتفاق خوبی قرار است بیفتد در حوزه تعامل است، بیان کرد: اجرای قانون و بی‌طرفی دو اصل مهم است که توسط عوامل اجرایی انتخابات مدنظر است.

وی با بیان اینکه صیانت از آرا مردم به عنوان حق الناس از وظایف اصلی ماست، گفت: در حوزه اجرا آمادگی کامل داریم، تمام تمهیدات و پیش‌بینی‌ها انجام شده و در حوزه مشارکت هم رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در آوردن مردم در صحنه انتخابات داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار