مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: مسئله اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها جدی است، اما پیشگیری و استفاده از تکنولوژی‌های روز در این حوزه مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۹۶۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 01 June 2021

اعتقاد تفاهم نامه همکاری حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان: در فرایند اطفای حریق پیشگیری و استفاده از تکنولوژی روز مغفول مانده است.

به گزارش تابناک همدان، محسن جعفری نژاد افزود: هنوز به درستی ارزش واقعی منابع طبیعی شامل آب خاک جنگل‌ها و انفال در کشور ما شناخته و درک نشده است و اگر این ارزش شناخته شود، در حفظ و کنترل تخریب‌های محیط زیست و منابع طبیعی قدم‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

جعفری نژاد که در مراسم انعقاد تفاهم نامه ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان سخن می‌گفت، اظهار کرد: وقتی در حوزه اجرا به خوبی عمل نمی‌شود، وارد بحران می‌شویم و در زمینه اطفای حریق، وقتی وارد بحران شویم کنترل اوضاع بسیار سخت است و اعتقاد بنده بر پیشگیری با استفاده از تکنولوژی روز و آگاهی بخشی است.
 
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اطفای حریق بسیار خوب است، اما تکنولوژی‌های نوین برای پیشگیری و اطفای حریق از جمله نصب سنسور‌های حرارتی یا دوربین‌های مدار بسته را نباید نادیده بگیریم.
جعفری نژاد اظهار کرد: سرمایه گذاری جدی در این زمینه راهگشا است و اگر در مرحله پیشگیری از حریق در منابع طبیعی و جنگل‌ها کار درست پیش نرود، شاید به نتیجه مطلوب نرسیم.

وی با اشاره به هفته محیط زیست و شعار" نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های طبیعی ایران؛ بازنگری نوسازی و بازسازی" بیان کرد: وقت آن رسیده است که بازنگری جدی در حفاظت از زیست بوم‌های کشور صورت بگیرد و ما در نحوه حفاظت خیلی موفق نبوده ایم که این نافی زحمات گذشته نیست بلکه نشانگر ضرورت تغییر مسیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: امروز کاهش سطح جنگل‌ها نشان می‌دهد سرعت تخریب از سرعت اقدامات ما بیشتر است و باید تعجیل کنیم تا همین اندک باقیمانده‌های داشته‌های طبیعی را حفظ کنیم.

وی با قدردانی از وفاق و همدلی ارگان‌های استان همدان در زمینه اطفای حریق گفت: جزو استان‌هایی هستیم که کمترین مسئله را در زمینه حریق منابع طبیعی داریم و دلیل این موضوع هماهنگی‌های بین دستگاهی است.
 
جعفری نژاد ادامه داد: با این حال حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها نمی‌توانند بدون آسیب شناسی‌های اجتماعی و اقتصادی در زمینه آتش افروزی در جنگل‌های غرب کشور موفق باشند و لازم است در این زمینه آسیب شناسی همراه با ارائه راهکار و سرمایه گذاری صورت بگیرد.
 
در ادامه این نشست، تفاهم نامه حفاظت محیط زیست استان همدان و منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان در زمینه‌های اطفای حریق، فرهنگسازی، همکاری در کنترل ورود عشایر، اجرای قرق، طرح‌های مرتعداری، اقامه دعوی حقوقی و ... به امضای مدیران دو دستگاه رسید و تا ۳ سال اعتبار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار