۷ صادرکننده برتر استان همدان در گروه کالایی چینی آلات بهداشتی، صنعتی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی و کشمش در آیینی به مناسبت روز صنعت و معدن، معرفی و از آنان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 01 July 2021
۷ صادرکننده برتر استان همدان در گروه کالایی چینی آلات بهداشتی، صنعتی، صنایع غذایی، مواد شیمیایی و کشمش در آیینی به مناسبت روز صنعت و معدن، معرفی و از آنان تجلیل شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از  ایرنا، در آئینی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان همدان، برترین صادرکنندگان معرفی و با اهدای تندیس و هدیه از آن‌ها قدردانی شد. 

چینی نام، صنایع غذایی سحر، رز پالایش غرب، سیمان هگمتان، خشکبار طلایی ۵۵۵، فروسیلیس آذرخش و شرکت شیشه هفت واحد صنعتی موفق استان همدان هستند که محصولات آن‌ها به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این آئین اظهار داشت: کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان همدان در شرایط نامناسب اقتصادی کشور بسیار ستودنی است. 

"ظاهر پورمجاهد" با بیان اینکه تحریم و کرونا اثرات مخربی بر وضعیت بخش بزرگی از صنعت استان وارد کرده است، افزود: تعدادی از صنایع ماشین آلات خود را وارد کرده اند، اما ماه هاست منتظر شرکت‌های نصاب خارجی چینی و هندی هستند که به دلیل کرونا خلف وعده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی استان برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود در کنار تولیدکنندگان است، اما بخشی از این مسائل متاثر از شرایط جهانی است که بر بخش تولید و صادرات ما مستولی شده و باید با صبوری از آن گذر کنیم. 

پورمجاهد، هدفگذاری صادرات استان همدان را در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از این هدف محقق شد هر چند به دلیل محدودیت‌های کرونا و مشکلات تعهد ارزی و کارت‌های بازرگانی به طور کامل تحقق نیافت. 

او تصریح کرد: برای سال جاری نیز همین رقم هدفگذاری شده و برای رسیدن به این میزان صادرات تلاش می‌کنیم و همت فعالان اقتصادی در این راستا حرف اول را می‌زند. 

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، در زمینه تشکل‌های صادراتی، حمل و نقل، تقویت گمرک و توسعه زیرساخت‌ها اقدامات ارزنده‌ای انجام شده تا وضعیت صادرات استان ارتقا یابد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز سال ۹۹ را سرشار از موفقیت برای این منطقه دانست و افزود: پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۸ سال وارد چرخه مدار شد که محصولی بی نظیر و کاملا صادراتی تولید می‌کند. 

"حمیدرضا متین" از واحد سیب زمینی الوند نیز به عنوان نمونه‌ای از تلاش مجموعه صنعتی استان برای راه اندازی مجدد این واحد نام برد و گفت: فعالیت این واحد صنعتی تاثیر بسزایی در فراوری محصول کشاورزان این منطقه و ارزش افزوده بیشتر دارد. 

وب خاطرنشان کرد: با تمامی مشکلات سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس برای اولین بار در تاریخ استان همدان صادر شده است که رشد صنعتی استان را رقم زده است. 

او با اشاره به فرسودگی ومستهلک شدن بخشی از ماشین آلات صنایع استان ابراز امیدواری کرد: با برداشتن تحریم‌ها بتوانیم قوی‌تر حرکت کنیم. 

در حدود ۸۰ قلم کالا از استان همدان صادر می‌شود که سفال، کشمش، چینی آلات بهداشتی، سیمان سفید، موتور کولرآبی، وازلین صنعتی و کلینگر خاکستری مهمترین این اقلام هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار