«سید عبدالرزاق موسوی»، ادر یکصد و هشتاد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدواریم یکدستی شوراها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان سیاسی، اجرایی، امنیتی و قضایی روند حل مشکلات مردم را تسریع و فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فقر و تبعیض مردم را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 05 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید عبدالرزاق موسوی»،  در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدواریم یکدستی شوراها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان سیاسی، اجرایی، امنیتی و قضایی روند حل مشکلات مردم را تسریع و فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فقر و تبعیض مردم را کاهش دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مدیران شهرداری شیراز در فرصت باقیمانده تلاش کنند تا پروژه ها بر اساس جدول زمان بندی پیش بروند.

وی اضافه کرد: مبارزه با فساد، فقر و تبعیض باید به یک دغدغه و فرهنگ ملی تبدیل شود و بر این اساس مبارزه با تبعیض و فساد در سازمان های اداری و خدماتی و از جمله شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موسوی تاکید کرد: در شورای اسلامی پنجم شهر شیراز در حوزه عدالت اجتماعی، مبارزه با تبعیض و فساد و کاهش تخلفات با همکاری شهردار شیراز، مصوبات مهم و بی سابقه ای به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در موضوع 2 سامانه شفافیت و مدیریت اطلاعات پروژه به صورت منظم و مستمر جلسات نظارت و ارزیابی، علاوه بر پیگیری‌ های کمیسیون‌ های ذیربط تا پایان فعالیت این شورا ادامه خواهد داشت.

موسوی با اشاره به باغ های قصردشت گفت: ما مصوبه ای از شورای عالی معماری و شهرسازی در موضوع باغات قصردشت داریم که باغات در پنج گروه تقسیم شده اند و در این مصوبه ویژگی‌ها، حدود و شرایط هر کدام از این گروه ها مشخص شده است.

وی افزود: در موضوع باغات از آغاز فعالیت شورای شهر و دوره اول تاکنون، حدود ۳۰ مصوبه در حوزه باغات قصردشت داشته ایم که از این میان بیشترین مصوبه، مربوط به شورای اول است که یکی از آنها با موضوع ایجاد ستاد آبادگری باغات است و پس از آن شورای پنجم با هفت مصوبه در رتبه دوم است.

موسوی اضافه کرد: وجوه ناشی از سهم شهرداری از تغییر کاربری باغات سریعا و بدون فوت وقت باید صرف خرید و تملک باغات گروه یک شود و به موجب مصوبه شورای شهر باید پنج درصد از درآمد ناشی از عوارض دریافتی شهرداری صرف تملک و نگهداری باغات شده که این درصد باید به صورت صحیح و درست در این جهت تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: مالکان حقوقی باغات یعنی سازمانه ا و دستگاه هایی که در حوزه باغات قصردشت دارای باغ هستند، ملزم به نگهداری باغات خود و همکاری با شهرداری شوند زیرا باغات متعلق به کل مردم این شهر و همه است و مسئولیت حفظ و نگهداری آنها هم باید مورد توجه همگان باشد و البته حقوق مالکان و صاحبان باغات باید تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار