تفاهم نامه تامین مالی و اجرای طرح‌های آب و خاک استان فارس بین استانداری فارس و معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی امضاء شد.
کد خبر: ۹۷۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: تفاهم نامه تامین مالی و اجرای طرح‌های آب و خاک استان فارس بین استانداری فارس و معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی امضاء شد.

عباس باباخانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس با بیان اینکه در این تفاهم نامه سه ساله، تامین اعتبار متناسب با تخصیص ابلاغی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک نیمه تمام استان مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: طرح‌های این تفاهم نامه با اولویت تکمیل پروژه‌های تامین، انتقال، توزیع آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوده و عملیات داخل مزرعه پس از اتمام یا همزمان با عملیات اجرایی مذکور در طرح‌های دارای آب تامین شده با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد خواهد بود.

او افزود: براساس این تفاهم نامه سازمان جهادکشاورزی و استانداری فارس نسبت به پیگیری تامین آب پروژه‌ها و رفع نقص و تکمیل خط انتقال آب از شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان اقدام خواهند کرد.

به گفته باباخانی در این تفاهم نامه وزارت جهادکشاورزی موظف شده است در زمینه انجام مطالعات و آماده سازی پروژه، اولویت بندی مراحل انجام کار، عقد و اجرای قراردادها، رفع مشکلات و اختلافات قراردادی و اجرایی اقدام کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اظهار کرد: تامین و تخصیص اعتبارات لازم در زمان تفاهم نامه متناسب با تخصیص ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای سامانه‌های نوین آبیاری داخل مزرعه برای پروژه‌های این تفاهم نامه از محل منابع اعتباری موافقنامه‌های ملی به ویژه طرح کمک‌های فنی و اعتباری جهت توسعه روش‌های نوین آبیاری و کم فشار و طرح اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی حوزه موند و طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و طرح اجرای عملیات آب و خاک تعاونی‌های تولید روستایی و طرح کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات و طرح احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی از دیگر وظایف وزارت جهاد کشاورزی در این تفاهم نامه است.

باباخانی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همچنین متعهد شده است اقدامات آموزشی و ترویجی به منظور بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده، پیگیری تامین سهم آورده بهره برداران در قالب تفاهم نامه توسط استانداری فارس و سازمان جهادکشاورزی استان و هماهنگی لازم به منظور تملک و استفاده از اراضی بهره برداران در اجرای طرح‌های موضوع تفاهم نامه را انجام دهد.

به گفته او، استانداری فارس در این تفاهم نامه متعهد به تامین سهم اعتبارات استانی و مشارکت بهره برداران در طرح‌های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث جاده‌های دسترسی به مزارع، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار سنتی، انتقال آب با لوله به مزارع و سایر طرح‌های استانی در قالب تفاهم نامه مذکور از محل منابع اعتباری استان و مشارکت مالی بهره برداران شده است.

باباخانی با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه تامین اعتبارات و پیگیری اجرای خطوط لوله انتقال، توزیع آب و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی پایاب سد سلمان فارسی توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای بر عهده استانداری فارس قرار گرفته است، بیان کرد:استانداری فارس همچنین حمایت از روند اجرای عملیات، رفع موانع و معارضت‌های اجتماعی ذینفعان و مساعدت در تامین سهم مشارکت بهره برداران اعم از مالی، اعتباری و تسهیلات بانکی برای اجرای این تفاهم نامه را بر عهده گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار