رییس مجمع نمایندگان فارس اینکه فارس از میانگین کشوری در زمینه اعتیاد به موادمخدربالاتراست موید این گفته است که باید در حوزه مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر کار و تلاش کرد و برنامه داشت.
کد خبر: ۹۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 07 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی در دیدار با دبیر ستاد مبارزه باموادمخدر فارس و هیات همراه ضمن قدردانی از خدمات انجام یافته در این ستاد، اظهارداشت: یکی از معیار‌های ارزیابی عملکرد مدیران ومیزان رضایتمندی مردم از کارکرد‌های آنان همین اقدامات ستاد مبارزه بامواد مخدر است.

او افزود: بایدعلل روی آوردن مردم و به‌ویژه جوانان به اعتیاد مشخص و نهاد‌های مختلف ازجمله ستاد مبارزه باموادمخدر باهماهنگی سایردستگاه‌ها به کمک هم آمده و نسبت به آماده سازی امکانات و جذب اعتبارات برای ریشه کنی موادمخدر و مقابله با پدیده شوم اعتیاد بسیج و هماهنگ باشند.

پاک فطرت افزود: به نظرمیرسد که مسئولان در زمینه فرهنگ سازی درحوزه مبارزه با مواد مخدرضعیف عمل کرده اند. آمار‌های موجود کشوری واستانی درمورداعتیاد به‌ویژه در فارس متاسفانه نگران کننده است.

او بیان کرد: اینکه فارس از میانگین کشوری در زمینه اعتیاد به موادمخدربالاتراست موید این گفته است که باید در حوزه مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر کار و تلاش کرد و برنامه داشت.

رییس مجمع نمایندگان فارس گفت: برای مبارزه بی امان با مواد مخدر باید همه دست دردست هم بدهند و پای کار باشند و بصورت جدی به مشکلات مربوط به این حوزه یعنی ستادمبارزه بامواد مخدر فارس بهتر و بیشتر از قبل پرداخته شود.

او بیان کرد: در زمان تصدی مدیریت شهردار‌ی شیراز فضایی برای نگهداری معتادان متجاهر و کارتن خواب ساختیم و از فنی و حرفه‌ای هم خواستیم تا بیاید و آموزش‌های لازم را به معتادان بدهد تا پس از بهبود وارد بازار کار شوند.

پاک فطرت در پایان گفت: زیبنده شیراز سومین حرم اهل بیت و فارس مهدگردشگری نیست که میانگین معتادان دانش آموزی اش از کشوربالاتر باشد. وجود سه ودودهم درصد معتاد دانش آموزی در فارس زنگ خطری هم برای آموزش وپرورش و هم برای همه ماست. چرا باید میانگین معتادان کارگری در کشور ۲۲ درصد اما میانگین معتادان کارگری فارس ۵۰ درصد باشد؟ وجود ۶۰۰۰ معتاد موادمخدر در شیرازجای نگرانی است. اگرچه تعدادی از این معتادان حتی از اهل شیراز نباشند و یا حتی خارج از استان فارس باشند.

نمایندگان فارس درمجلس به طورجدی پیگیر امور مربوط به برنامه‌های ستاد مبارزه باموادمخدر به‌ویژه یاریگر اجرای مواد۱۶ و۴۲ ستاد در زمینه تهیه زمین و اعتبار ساخت مکان جهت بازپرور‌ی وبهبود معتادان و کمپ‌های ترک اعتیاد و ایجاد مراکز درمانی معتادان و برگشتشان به محل زندگی وکاریابی دوباره اشان هستیم.

در این جلسه کرمی دبیر ستاد مبارزه باموادمخدر فارس گزارشی در زمینه اقدامات انجام یافته و در حال انجام این ستاد درحوزه مقابله بامواد مخدر و شناسایی توزیع کنندگان، فعالیت کمیته‌های مرتبط، نیاز‌ها و مشکلات پیش روارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار