رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:تعداد بستری‌های کرونا در بیمارستان پیمانیه به ١٨٧ نفر رسید و ظرفیت‌های بیمارستان ما تکمیل شده است، یک سالن ورزشی برای بستری بیماران کرونایی جدید در جهرم آماده‌سازی و تجهیز شد.
کد خبر: ۹۸۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 09 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان دوشنبه در جلسه پیشگیری از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: روز گذشته بالاترین آمار مبتلایان و بستری بیماران در بیمارستان پیمانیه را داشتیم و عملاً با وجود این این وضعیت بحرانی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دیگر جوابگوی بیماران جدید نیست.

وی با اشاره به اینکه بیماران غیراورژانسی فعلا با توجه به شرایط بحرانی کنونی در بیمارستان پیمانیه پذیرش نمی‌شوند، اضافه کرد:در حال حاضر تمام تخت‌های بستری و اضافی (اکسترا) اشغال شده و حتی تخت‌های بستری مربوط به بیماران غیرکرونایی هم به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

رحمانیان افزود: با توجه به شرایط موجود، مجبور به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در مکان دیگری شدیم و یکی از سالن‌های ورزشی شهر را با ظرفیت ٣٠ تخت برای بستری بیماران کرونایی کم‌خطرتر در نظر گرفته‌ایم که با انتقال تخت و تجهیزات بیمارستانی، مجهز و به زودی آماده پذیرش خواهد شد.

وی بیان کرد: روز گذشته، در بی‌سابقه‌ترین روز آمار پذیرش بیمار در طول ایام کرونایی، ۵٠ بیمار ظرف یک روز در بیمارستان پیمانیه، پذیرش و بستری شدند و آمار بیماران بستری کرونایی به ١٨٧ نفر رسید. با وجود شرایط حاکم و تعداد بیماران بد حال بستری در بیمارستان پیمانیه، متأسفانه پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده آمار فوتی‌ها در جهرم نیز افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: هم اکنون در وضعیت فوق بحرانی به سر می‌بریم؛ بیمارستان مملو از بیماران کرونایی شده و درمانگاه‌های نمونه‌برداری ما روزانه به‌طور متوسط با آمار ٣۵٠ نفر مراجعه مواجه است، بنابراین در این شرایط هیچ چاره‌ای جز رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و اصول بهداشتی از سوی مردم نیست.

وی ضمن دعوت از شهروندانی که شرایط سنی آنها فرا رسیده و برای تزریق واکسن فرا خوانده شده‌اند گفت: واکسن‌زده‌ها هم تا پایان پیک کرونا به‌خصوص در جهش جدید نباید ماسک‌ها را بردارند و ضمن رعایت فواصل اجتماعی، دیگر اصول بهداشتی را نیز رعایت کنند.

رحمانیان بیان کرد: بیش از ١٨ ماه از تلاش بی‌وقفه و خدمات بی‌دریغ کادر درمان به بیماران و مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌گذرد. ادامه پاندمی کرونا لحظات سخت و نفس‌گیری را برای ایشان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شیفت‌های کاری پیاپی، خستگی جسمی و روحی، ابتلای بیماری، دیدن حال بد بیماران کرونایی شرایط طاقت‌فرسایی را برای کادر درمان رقم زده است که می‌توانیم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، اندکی از خستگی‌های ایشان طی چند ماه اخیر بکاهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص اطلاعیه‌های جعلی واکسیناسیون نیز گفت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان بر اساس دریافت اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی از طریق رسانه‌های غیر رسمی و فضای مجازی مبنی بر مراجعه تمام گروه‌های سنی به مراکز واکسیناسیون؛ به اطلاع می‌رساند اطلاعات مربوط به واکسیناسیون و زمان دقیق دریافت واکسیناسیون خود را تنها از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در رسانه‌های رسمی، صدا و سیما و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم دنبال کنند.

وی ابراز کرد: بی شک مراجعات خارج نوبت موجب بروز ازدحام و اختلال در خدمت‌رسانی به این مراکز خواهد شد.

به گفته وی برنامه واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران در معرض خطر، بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار