رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در یکی از سخت ترین شرایط همه گیری کرونا هستیم و اگر عزمی ملی نباشد و در سطح شهرستان ادارات ،نهاد ها و مردم همکاری نکنند روزهای فاجعه باری را درپیش خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۸۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 11 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی اصغر خالقی در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ الی ۴۰ نفر از فسایی های مبتلا به کرونا وضعیتی وخیم دارند ، در حال حاضر تعداد ۲۸۰ مریض بد حال داریم که فقط ۱۴۰ نفر را توانسته ایم بستری کنیم.
وی بیان کرد: در یکی از سخت ترین شرایط همه گیری کرونا هستیم و اگر عزمی ملی نباشد و در سطح شهرستان ادارات ،نهاد ها و مردم همکاری نکنند روزهای فاجعه باری را درپیش خواهیم داشت.

لزوم مسئولیت پذیری همه سازمان ها

خالقی گفت: با توجه به افزایش سریع همه گیری کرونا، عدم نسبت عرضه وتقاضا یکی از علل شلوغی جمعیت در مراکز تست کرونا و ارائه خدمات بهداشتی است که تنها راه برون رفت از این وضعیت مسئولیت پذیری سایر بخش های دولتی و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: ما به هیچ وجه با هیچ تجمعی در فضاهای بسته اعم از جشن یا عزاداری موافق نیستیم و برپایی مراسمی که منجر به کشته شدن انسانها می شود را در این اماکن و شرایط خلاف عقل وشرع می دانیم.

وی بر لزوم بررسی مجوزهای برگزاری مراسم تاکید و اضافه کرد: مجوز های تجمعات باید از دانشگاه استعلام شود ولی متاسفانه این کار انجام نشده است.

خالقی ادامه داد: رییس ستاد کرونا فرماندار شهرستان است و نیروهای نظامی ، انتظامی، امنیتی، دادگستری ، آموزش و پرورش و تعدادی دیگر عضو ستاد کرونا هستند و در این رابطه مسئولیت دارند.

به گفته وی، علوم پزشکی در ستاد کرونا تنها یک رای دارد و اعمال قوانین حاکمیتی در اختیار علوم پزشکی نیست.

خالقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مظلومیت کادر درمان و علوم پزشکی گفت: از کادر درمانی که ساعت ها با ماسک و دیگر تجهیزات در بخش کرونا ودیگر بخش ها کار می کنند و صورتش از ماسک طولانی کبود شده و از گرما کلافه شده و...با چه زبانی می توان تشکر و قدردانی کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: من از رسانه ها می خواهم که تمام مسئولان را مورد سوال ومطالبه گری قرار دهند وموجب تحرک بیشتر آنان در کاهش آلام مردم شوند.

خالقی افزود: ما در شرایط بد اقتصادی و کمبود دارو می بایست حجم عظیمی از تقاضاهای خدمات بهداشتی را پاسخگو باشیم.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.



برچسب ها: کرونا ، فسا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار