مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از تأمین مالی ۲۷۰۰میلیارد تومان کسب‌وکار در سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد که تا پایان سال گذشته، هزار میلیارد تومان امهال برای اقساط کسب‌وکار‌هایی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، به اجرا گذاشته شد.
کد خبر: ۹۸۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 11 August 2021
 نوراله‌زاده در جلسه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار، در خصوص تسهیلاتی که در ۸ سال گذشته، صندوق کارآفرینی امید به کسب‌وکار‌ها اختصاص داده است، گفت: «در این مدت، ۱میلیون و ۷۰هزار فقره تسهیلات، به میزان ۱۳هزار میلیارد تومان پرداخت شد که ۱۱هزار میلیارد تومان آن‌ها مربوط به کسب‌وکار‌ها و اشتغال بود که تقریباً ۹۰درصد آن‌ها را در بر می‌گیرد.»

به گزارش تابناک همدان؛ وی افزود: «در این مدت، از ۸۵۳هزار طرح و فردی که تأمین مالی شدند، ۵۴۰هزار مورد مربوط به اشتغال جدید بوده است. این تسهیلات با ضریب موفقیت ۹۶درصد پرداخت شده‌اند و فقط ۴درصد ضریب خطا در آن وجود دارد.»

اشتغال روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به ساماندهی اشتغال روستایی در سال‌های اخیر، گفت: «۲۵۸ روستا را با طرح هر روستا یک محصول ساماندهی کردیم تا نظام خرد محلی در روستا‌ها مستقر شود. ۳۵۸ سفراستانی در طول هشت ساله گذشته به تمام استان‌های کشورانجام شد. تلاش کردیم که به تولید و اشتغال در روستا‌ها توجه شود. در این زمینه نهاد‌های عمومی هم پس از صندوق ورود کردند.»

نوراله‌زاده افزود: «نهاد‌هایی مانند بنیاد هدایت، بنیاد علوی و بنیاد برکت با صندوق وارد همکاری شدند. با بنیاد هدایت تفاهم‌نامه جداگانه‌ای منعقد کردیم و با دو بنیاد علوی و برکت هم تفاهم‌نامه‌ای را داریم.»

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اختصاص منابع دلاری به صندوق کارآفرینی امید، گفت: «با مصوبه شورای‌عالی اشتغال و نامه‌ای که آقای اسحاق جهانگیری، رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به رهبری نوشتند، حجم سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال روستایی و رونق کسب‌وکار‌ها در جوامع خرد محلی، از ۲۵۰ میلیون دلار اولیه به ۱.۵ میلیون دلار رسید. بدین ترتیب سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.»

توسعۀ کسب‌وکار‌ها در نوار مرزی 

وی با اشاره به ورود صندوق کارآفرینی به توسعۀ نوار مرزی کشور، گفت: «از نزدیک به ۱۰هزار طرح در نوار مرزی کشور حمایت مالی کردیم. ۴۰۰هزار میلیارد تومان تأمین مالی در این قالب صورت گرفت و ۸۰۰هزار شغل ایجاد شد.»

نوراله‌زاده با اشاره به ظهور صندوق‌های خرد محلی، گفت: «بیش از ۵هزار صندوق خرد روستایی در کشور ایجاد کرده‌ایم که تا پایان سال، تعداد آن‌ها را به ۱۰هزار صندوق افزایش می‌دهیم.»

توزیع کارت اعتباری 

نوراله‌زاده دربارۀ طرح کارت اعتباری خرید گفت: «برای حمایت از تولید داخل و به‌منظور توانمندسازی قشر حقوق‌بگیران، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های دولتی و خصوصی بسته‌ایم تا کارت اعتباری خرید به کارمندان این شرکت‌ها تعلق بگیرد. اعتبار کارت از ۵میلیون تا ۱۰میلیون تومان است و اگر تا پایان ۳۰ روز مبلغ پرداخت شود بدون کارمزد است، اما بعد از ۳۰ روز ماهانه با کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه باید مبلغ تسهیلات پرداخت شود.»

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: «مشمولان با کارت اعتباری می‌توانند از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، مواد غذایی یا هر کالای ایرانی خریداری کنند. در مرحلۀ اول، پرداخت کارت‌های اعتباری با هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و اگر تقاضا وجود داشته باشد، این اعتبار را برای کارکنان تمدید می‌کنیم.»

نوراله‌زاده در ادامه گفت: «صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان نهاد حامی کسب‌وکار‌های خرد و کوچک در کنار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تلاش می‌کند در خصوص تأمین مالی ۲۰درصد واحد‌های صنعتی غیرفعال یا در حال ایجاد اقدام نماید.»

وی اضافه کرد: «این صندوق روش‌های مختلفی برای حمایت از انواع کسب‌وکار‌ها در دست اجرا دارد، به‌طوری که برخی از شرکت‌ها را بر اساس اوراق بدهی، پروژه‌ها را با استفاده از صندوق پروژه و برخی از کسب‌وکار‌ها را نیز با صندوق VC به‌منظور تأمین مالی همراهی می‌کنیم.»

امهال اقساط کسب‌وکار‌ها 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به امهال تسهیلات کسب‌وکار‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: «تا پایان سال گذشته هزارمیلیارد تومان امهال برای اقساط کسب‌وکار‌هایی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از شیوع کرونا متضرر شده‌اند، در نظر گرفته شد. در این زمینه تفاوتی میان کسب‌وکار‌ها قائل نشدیم و حتی رسته‌های آسیب‌دیده و شناسایی‌نشده را هم تحت پوشش قرار دادیم. جدا از این، ما دیدیم که بسیاری از کسب‌وکار‌ها که از تسهیلات صندوق استفاده کردند با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.»

وی افزود: «برای نمونه حوزۀ گردشگری بسیار آسیب دید و در کنار آن ۲۸۰۰ باشگاه ورزشی و ۱۸۷۰ مرکز بوم‌گردی آسیب دیدند.»

نوراله‌زاده دربارۀ حجم تأمین مالی سال گذشته صندوق کارآفرینی امید، گفت: «سال گذشته بیش از ۲۷۰۰میلیارد تومان تأمین مالی را انجام دادیم که این در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار