رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری کلاهبردار 10 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کردند برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌نمودند.
کد خبر: ۹۸۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 23 August 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر مشاهده " آگهی وام 120 میلیاردی " موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در یکی از سایت‌ها با یک آگهی تحت عنوان وام 120 میلیاردی برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ 10 میلیارد ریال وجه به بهانه‌های مختلف در چندین مرحله از قربانی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن وی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با درج آگهی‌های مشابه در گروه‌ها و کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نموده که با اقدامات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت وام می‌نمودند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند و در صورت دریافت وام حتما از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ مجاز اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس 096380 با همکاران بنده در میان بگذارند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، سایبری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار