رئیس پلیس فتا شیراز از شناسایی و دستگیری دختر ۱۸ ساله شیرازی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 01 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس پس از خرید چند مانتو و لباس از سایت ایشان و ارائه رسید بانکی، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریزکرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق تاکسی‌های اینترنتی برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم که دختری ۱۸ ساله بود، در شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد، افزود: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار