جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برگزاری 162 برنامه متنوع همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه ها با همکاری مجموعه سپاه ناحیه ملایر، بسیج، ادارات و ارگانهای این شهرستان اجرا و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گرامی داشته می شود.
کد خبر: ۹۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 24 September 2015
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برگزاری 162 برنامه متنوع همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه ها با همکاری مجموعه سپاه ناحیه ملایر، بسیج، ادارات و ارگانهای این شهرستان اجرا و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گرامی داشته می شود.

به گزارش ایرنا؛ محسن احمدوند  به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه رژه موتوری و خودرویی با تجهیزات و ادوات و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای مختلف در سطح شهر برگزار می شود که این نمایش حضور و موج آفرینی در سطح شهر نشانه بسیج عمومی مردم در هفته دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: دیدار و سرکشی از 40 خانواده ایثارگر، رزمنده و شهید در یک روز از دیگر برنامه های شاخص و مهم سپاه ناحیه ملایر در هفته دفاع مقدس است که با این اقدام یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام که از جان خود گذشتند تا انقلاب استوار بماند را گرامی می داریم.

وی دیدار با امام جمعه موقت ملایر، غبارروبی گلزار شهدای شهر ملایر، سامن، جوکار و اسلام آباد، همایش پیاده روی خانوادگی در چهارمین روز هفته دفاع مقدس از میدان دکتر بابک به سمت المان شهدای بام ملایر و اهدای جوایز، سخنرانی پیش از خطبه ها در چهار میعادگاه نماز جمعه ملایر، سامن، ازندریان و اسلام آباد و حضور بسیجیان در نماز جمعه را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

احمدوند ادامه داد: همچنین در هفته دفاع مقدس نشست های بصیرتی در سطح مدارس و پایگاه های مقاومت بسیج و روایت گری توسط راویان دفاع مقدس در مدارس، مساجد و پایگاه های مقاومت برگزار می شود.

وی از برگزاری یادواره شهدای جوکار در هفتم مهرماه، برگزاری محفل انس با شهدا، برپایی نمایشگاه کمک به جبهه مقاومت، نمایشگاه مقابله با ماهواره و نمایشگاه عکس در سطح حوزه و پایگاه ها، کوهپیمایی عمومی، شب خاطره، نواختن زنگ دفاع مقدس در سطح مدارس و برگزاری دعای پرفیض عرفه با حضور عموم مردم و بسیجیان در مسجد جامع ملایر و حیسینیه ثارالله در هفته دفاع مقدس خبر داد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: علاوه بر این، مسابقات ورزشی مختلفی در سطح ادارات، مساجد و پایگاه های مقاومت و همچنین مسابقات مقاله نویسی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و مراسم شب شعر در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

احمدوند با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دلاوری های شهدا و رزمندگان است، افزود: شهدا با دستان خالی و با تکیه بر توان داخلی، رهبری امام راحل(ره) و بسیج عمومی مردم قله های پیروزی را فتح کردند و برای ما عزت آفریدند.

وی اظهار کرد: دلیری ها، رشادت ها، ایستادگی ها و فرهنگ ایثارگری شهدا باید در هفته دفاع مقدس ترویج یابد و همواره باید از روحیه عزتمندی و شهادت طلبی آنها یاد کنیم و به نسل های بعد انتقال دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس نباید نقش بی بدیل امام راحل(ره) و بسیج عمومی مردم را نادیده گرفت، گفت: با وجود تحریم های ایران در زمان جنگ، دلایلی چون انسجام، بسیج عمومی، تکیه بر توان داخلی، عملیات های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و توکل بر خدا موجب شد تا سرنوشت جنگ عوض شود و در این میدان پیروز شویم.

احمدوند بیان کرد: امروز به واسطه این رشادت ها، تن به ذلت ندادن ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام، ایران در زمینه های مختلف علمی، هسته ای، علوم پزشکی، هوافضا، علوم موشکی و برگزاری المپیادهای مختلف در دنیا دارای رتبه های برتر است.

وی تاکید کرد: جنگ تحمیلی ایران و عراق جنگ حق علیه باطل و جنگ اسلام با کفر بود که رزمندگان اسلام با مقاومت و ایثار در مقابل دشمن ایستادند و به شهادت رسیدند و لازم است علاوه بر هفته دفاع مقدس در تمام طول سال نیز یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

از 31 شهریور تا ششم مهرماه هر سال به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده و یک هزارو 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار