کلینیک‌های بستری موقت OPAT به عنوان یک راه حل در موج پنجم کرونا، فشار بر بیمارستان‌ها و نیاز به بستری بیماران را در فارس کاهش داده است.
کد خبر: ۹۸۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 29 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بابیان اینکه روزانه بیش از دو هزار بیمار در سطح استان به واسطه کلینیک‌های بستری موقت OPAT خدمات درمانی موردنیاز را دریافت می‌کنند، گفت: با راه اندازی کلینیک سرپایی کرونا، بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، پس از ارزیابی اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نداشته باشند، در کلینیک‌های سرپایی، اقدامات درمانی موردنیاز را دریافت می‌کنند.
دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه کلینیک‌های بستری موقت درمان بیماران کرونا در بیمارستان‌های شیراز و دیگر شهر‌های فارس با توجه به ضرورت و شرایط هر شهر فعال شده است، افزود: این امر موجب شده بخش عمده‌ای از تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی کاهش یابد و بهره وری بهتری برای ظرفیت تخت‌ها ایجاد شود تا روند درمان کرونا بهبود و رضایتمندی بیشتری در بین بیماران ایجاد شود.
دکتر ایلامی اضافه کرد: برآورد ریالی کاهش هزینه این بیماران به واسطه عدم بستری در بیمارستان ها، نشان می‌دهد این اقدام در بهره وری منابع و اقتصاد درمان بیمارستانی نیز، موثر بوده است.
این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن پایبندی مسوولانه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران؛ مجموعه سلامت استان را در مسیر مقابله با کرونا همراهی کرده تا بتوان با غلبه بر این ویروس منحوس، فردای امیدبخشی را برای خود و عزیزانمان به ارمغان آوریم.

برچسب ها: کلینیک ، بیمارستان ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار