مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان:
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: ضریب خود اتکایی استان همدان و مقایسه آن باضریب خود اتکایی کل بنک کشاورزی در مردادماه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ حکایت از حرکت استان به سمت عدد استاندارد یک دارد.
کد خبر: ۹۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 02 September 2021
مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: ضریب خود اتکایی استان همدان و مقایسه آن باضریب خود اتکایی کل بhنک کشاورزی در مردادماه سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ حکایت از حرکت استان به سمت عدد استاندارد یک دارد.

به گزارش تابناک همدان، هوشنگ حیدرنژادیان بیان کرد: حرکت به سمت عدد استاندارد به معنی پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات از منابع است.

وی مهمترین طرح‌های اجرا شده را در بخش‌های گلخانه، گاوداری و تولید گوشت سفید دانست و اضافه کرد: تا پایان سال ۹۹ حدود ۶۶ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده، اما در پنج ماهه ابتدایی امسال با حمایت بانک کشاورزی ۱۳ فقره تسهیلات به میزان ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ایجاد هفت هکتار گلخانه پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان اظهار داشت: همچنین در بخش مکانیزاسیون ۷۴۴ فقره تسهیلات به میزان ۱۳ میلیارد تومان در پنج ماهه امسال پرداخت شده است.

حیدرنژادیان بیان کرد: کمک به توسعه، تقویت و بهبود معیشت، کمک به ایجاد واحد تولیدی، افزایش میزان تولید با هدف شکوفایی بخش کشاورزی از اولویت‌های بخش کشاورزی است. 

وی افزود: کل تسهیلات پرداختی این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۷۳۲ میلیارد تومان به هفت هزار و ۹۰ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان افزود: امسال در حوزه «جهش تولید» چهار طرح بررسی و به آن‌ها چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد همچنین در حوزه «رونق تولید» ۱۲ فقره تسهیلات به میزان حدود ۶ میلیارد تومان در پنج ماهه امسال پرداخت شده است.

حیدرنژادیان اظهار داشت: در عین حال بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۲۷ طرح حوزه زراعت، ۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان به ۱۷۲ طرح باغداری، حدود ۱۶۴ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۷۳۴ طرح در بخش دام و طیور، ۴۱۵ میلیون تومان به ۲ طرح شیلات و آبزیان، ۳۴۴ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان به یک هزار و ۴۲۴ طرح صنایع و خدمات کشاورزی، ۳۰۰ میلیون تومان به ۶ طرح قالیبافی و صنایع دستی، ۵۲ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان به ۵۱۵ طرح سایر موارد پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۱۱ فقره تسهیلات گندم به میزان ۱۳ میلیارد تومان، ۲ فقره تسهیلات کشت کلزا، ۲۹۸ فقره تسهیلات کشت سیب زمینی به میزان ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، سه فقره تسهیلات پرورش زنبور عسل به میزان ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۹۸ فقره تسهیلات برای خرید تراکتور سبک و سنگین به میزان ۸۱ میلیارد تومان از دیگر تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک است.

به گفته وی ۳۸ فقره تسهیلات پرورش انگور به میزان یک میلیارد تومان، ۲ فقره تسهیلات پرورش ماهیان سرد آبی - خوراکی و زینتی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، ۹۰ فقره تسهیلات کشت چقندرقند به میزان ۶ میلیارد تومان و ۶ فقره تسهیلات کشت یونجه به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان اضافه کرد: میزان مطالبات غیرجاری این بانک از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ۲۶۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که ۷.۷ درصد از کل مطالبات و تسهیلات استان در مقطع یاد شده را شامل می‌شود.

حیدر نژادیان بیان کرد: امسال در زمینه خرید تضمینی گندم ۴۰ هزار و ۹۲۱ تن گندم توسط ۶۰ مرکز فعال این استان خریداری شده که ارزش این میزان گندم ۹۹۹ میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار