نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان باید به فکر کمبودهای فاز اجرایی سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس باشد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 01 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت الله دژکام در نشست مشترک با اعضای اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس، بیان کرد: اجرایی شدن سند نقشه مهندسی فرهنگی استان را باید با توسل به ذات اقدس الهی پیش برد و در غیر این صورت، بدون توسل و توکل، کاری از پیش نمی‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس، او تصریح کرد: بدون اذن خداوند خیال کاری موثر واقع نخواهد شد، مگر اینکه از ناحیه ایشان مددی و عنایتی برسد تا برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های ما به بار بنشیند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: هرکس که تصور کند بدون توسل و اخلاص و تنها با تکیه بر برنامه ریزی و فکر و توان خود می‌تواند در کار فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی پیش رود، اشتباه می‌کند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر لزوم توسل و توکل به خداوند در فرآیند مدیریت فرهنگی، گفت: باید با توکل کار را آغاز و با توکل و توسل ادامه داد و البته برنامه ریزی دقیق و تلاش را هم نباید فراموش کرد.

او ادامه داد: هر وقت توکل و توسل نباشد، در تحقق اهداف خود موفق نخواهیم بود؛ ممکن است بسیار هم کار کنیم اما به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ما اگر خودمان از این نقطه آغاز نکنیم و به دیگران هم نگوییم که از اینجا شروع کنند، فرآیند ناقصی را دامن زده‌ایم، عنوان کرد: ما یک فرآیندی به نام مدیریت فرهنگی استان فارس در مقابل خود داریم که از طراحی، برنامه ریزی و تدوین راهبرد شروع شده تا به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد. در یک قسمت این مهم که تدوین نقشه راه بوده موفق بوده‌ایم اما این پایان یک مقطع کار بود و آغاز مقطع بعدی اجرای سند است.

آیت‌الله دژکام خواستار تبیین دقیق و ‌درست سهم ادارات و سازمان‌های فرهنگی، فعالان فرهنگی استان و دلسوزان فرهنگ‌ جامعه در عملیاتی شدن این سند شد و گفت: این مهم وظیفه اتاق فکر است.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب معنویت و انقلاب توجه به عوامل غیب است، تاکید کرد: اگر کار را تنها محدود به مدیریت فرهنگی خود کنیم نباید باورمان شود که موفق خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه وظیفه و تکلیف دیگری که باید دنبال شود، این است که گفتمان سازی، پیگیری و مطالبه گری در خصوص این سند به نحو احسن اتفاق بیفتد و جامعه نخبگانی استان، مدیران استان و نهایتا بدنه کارشناسی استان دقیقا نسبت به این سند توجیه و همراه شوند، گفت: در همین راستا، باید در ادارات فرهنگی، برای کارشناسان و مدیران کارگاه آموزشی برگزار شود و آنها به درستی نسبت به اهداف سند توجیه و همراه شوند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: این چگونگی هماهنگ شدن و همسو شدن با اهداف سند مهندسی فرهنگی توسط ادارات و نیز همراه کردن نخبگان، تشکل‌های مردمی و فعالان فرهنگی با این سند، بزرگترین کاری است که اتاق فکر در مقطع کنونی باید دنبال کند.

او ابراز امیدواری کرد که مدیران فرهنگی که در دولت جدید در فارس منصوب می‌شوند در شمار کسانی باشند که حقیقتا دغدغه بهبود وضعیت فرهنگی و نیز اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان را داشته باشند.

امام جمعه شیراز مجددا تاکید کرد: در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی باید به سوالاتی چون؛ چگونگی نظارت و تحقق اهداف این سند و بازخوردها؟ پاسخ داده شود

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد که کار اجرایی و عملی این سند در سفر بعدی رییس جمهور به استان فارس، جلوه گر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار