استاندار فارس، وجود برخی از نشانه‌ها و علامت‌ها بر روی لباس‌ها، لوازم التحریر و سایر محصولات نگران کننده دانست و گفت: ما بزرگان زیادی همچون شاهچراغ (ع)، حافظ، سعدی و سایر بزرگان در این استان داریم اما در تبلیغات از آنها غافل هستیم که امید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ساماندهی شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 08 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۱۶ آذر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یکی از جنبه‌های قله بودن فارس را قله بودن در فرهنگ و ادب و هنر دانست و گفت: امید است مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد فارس در راستای اجرای وظایف این اداره کل، تلاش وافر داشته باشد.

او دبیری شورای فرهنگ عمومی استان را یکی از وظایف مدیرکل فرهنگ و ارشاد ذکر و خاطرنشان کرد: برش توسعه سند فرهنگی کشور برای فارس توسط رئیس جمهور محترم رقم خورده و لذا وظیفه اجرای این سند بر عهده مدیرکل جدید است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بزرگداشت بزرگان فرهنگ و ادب و هنر استان باید مورد توجه قرار گیرد تا الگویی برای نسل جوان در این راه باشد، تحقیق در حوزه فرهنگ را مهم دانست و متذکر شد: در رابطه با مسائل فرهنگی و هنری، کمتر ارتباط بین دانشگاه‌های استان وجود دارد، در حالی‌که ما در شیراز دانشکده هنر داریم و این امتیاز خوبی برای بحث‌های پژوهشی است.

ایمانیه همچنین خواستار حمایت جدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از فعالیت رسانه‌ها برای انعکاس بهتر اخبار شد و گفت: دشمن همواره تلاش کرده تا سیاه نمایی کند و یکی از رسالت‌های عمده رسانه‌ها هم باید انعکاس فعالیت‌های مفید و امیدوار کننده دولت و در عین حال انعکاس مطالبات مردمی باشد.

او با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و کانون‌های مردمی، هنری و انجمن‌ها و...گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری، فرهنگی، سینمایی و تئاتر با تلفیق هنر اسلامی و اعتقادات مورد توجه قرار گیرد.همچنین برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها با کاهش کرونا در دستور اجرا قرار گیرد تا نشاط در جامعه افزایش یابد.

استاندار فارس همچنین به دیدار اخیر خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این دیدار مقرر شد که تالار مرکزی شیراز تا پایان این دولت به اتمام برسد. بنیاد حافظ شناسی که مورد درخواست ادیبان و حافظ دوستان فارسی است هم تا پایان امسال کلنگ‌زنی خواهد شد. همچنین تجهیز و تکمیل کتابخانه ارسنجان و موزه پاسارگاد از جمله مواردی بود که وزیر ارشاد قول مساعد بر سرانجام رسیدن آنها داد.

ایمانیه همچنین خواستار کمک و مشورت گرفتن مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از جامعه روحانیت، حوزه علمیه، دانشگاهها، آموزش و پرورش، معاون فرهنگی شهرداری، میراث فرهنگی، صدا و سیما و ...شد.

او تاکید کرد: حمایت از مولفان و پژوهشگران در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار