مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: در هر ماه به طور متوسط در هر شبانه روز ۱۵۹ نوزاد متولد می‌شود که آمار مشابه در سال ۹۹ ، ۸.۳ کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 22 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا انصاری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال، با یادآوری اینکه سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است، اظهار داشت: این سازمان با چاپ نخستین شناسنامه با نام فاطمه ایرانی به عنوان نماد ایرانی و اسلامی به صورت سنتی کار خود را آغاز کرد.

به گفته وی سازمان ثبت احوال در ارتباط با دولت الکترونیک، پیشرو است و کارت ملی الکترونیک، نماد این پیشرویی است به گونه‌ای که امروز صفر تا صد عملیات در حوزه ثبت احوال، الکترونیک است.

انصاری با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند که ثبت احوال فقط ثبت شناسنامه را برعهده دارد، با تاکید بر اینکه یکصد و بیست فعالیت در این سازمان انجام می‌گیرد، ادامه داد: مدارک هویتی در کشور ما اهمیت کمتری دارد و مردم باید در حفظ و حراست از مدارک هویتی خود، کوشاتر باشند تا مورد جعل و سواستفاده قرار نگیرند.

مدیرکل ثبت احوال فارس گفت: از جمعیت واجد شرایط کارت ملی که بالغ بر 3میلیون و 965هزار نفرند، حدود کمتر از 150 هزارنفر برای کارت ملی ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه مردم این روزها از سراسر کشور می‌توانند از خدمات این سازمان برخوردار شوند، تصریح کرد: خدمت جدیدی که این سازمان ارائه می‌دهد، ثبت خدمات نسبی و سببی است که در بحث انحصار وراثت، خدمات بانکی و جلوگیری از پولشویی کاربرد دارد و از زمان‌بر بودن یا هزینه‌بر بودن مسائل جلوگیری می‌کند. این طرح، یک طرح زمان‌بر است، چراکه 7میلیون سند در استان فارس وجود دارد.

انصاری با بیان اینکه 39هزار و 121 مورد ولادت که 20هزار و 99 نفر پسر و 19هزار و 22نفر دختر در سال جاری رخ داده است، گفت: در هر ماه به طور متوسط در هر شبانه روز 159 نوزاد متولد می‌شود که آمار مشابه در سال 99 ، 8.3 کاهش داشته است.

وی با یادآوری اینکه در سطح بیست و سوم کشور از نظر ولادت قرار داریم، افزود: لامرد، خنج و شیراز بیشترین ولادت را به خود اختصاص داده‌اند و سن مادران فارس 29.5 است و رتبه چهارم در کشور را داریم همچنین میانگین سن مادران در نخستین فرزند، 28.6 و پدران در اولین فرزند 32سال است.

انصاری با بیان اینکه شعار محوری امسال روز ثبت احوال، حکمرانی داده‌های هویتی و تعالی سازمانی؛ ضرورت اکنون، آینده‌ای روشن است، افزود: در 8ماهه سال جاری 21 هزار و 532 مورد فوت داشتیم که میانگین روزانه 78مورد بوده است.

انصاری با یادآوری اینکه میانگین سن فوت شدگان 66.9 سال است، گفت: در نیمسال اول سال 16هزار و 891 مورد ثبت ازدواج داشتیم که نسبت به سال گذشته، هفت دهم درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج مردان 29.3 سال و زنان، 24.7 است، افزود: میانگین طلاق هم در هشت ماه گذشته 4هزار و 789نفر بوده که 2دهم از میانگین کشور کمتر است همچنین میانگین طول ازدواج در موارد ثبت شده، 10.9 سال است که نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است اما بیشترین آمار طلاق در 3سال اول ثبت می‌شود.

بیشترین اسامی پسر ثبت شده در سال جاری تاکنون محمد، آریا، امیرحسین، حسین، آراد، علی، ماهان، آیهان و کیان، بیشترین اسامی دختر، فاطمه، زهرا، رستا، آوا، دلوین، نیلا، آیلین، آویلا، سلین و دلسا است که مدیر کل ثبت احوال فارس از آن یاد کرد.

 

انصاری با اشاره به جلسه شورای راهبردی افزایش جمعیت، دبیری این جلسه را ثبت احوال عنوان کرد و گفت: در این راه، بیشترین مشکل، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، که نیازمند سیاست‌های جدید تشویقی است که دولت و مجلس پیگیر آن هستند و باید در این مورد باید به صورت جدی وارد شد.

وی گفت: در سال جاری حدود 10 درصد جمعیت سالمند هستند.

انصاری درباره فرزندان اتباع با مادران ایرانی و ثبت شناسنامه آنها افزود: روند قانونی طی شده و پس از آن دستور چاپ شناسنامه صادر می‌شود که تا پایان آبان‌ماه،112 فقره شناسنامه با این شرایط در فارس چاپ شده است.

برچسب ها: تولد ، فرزند ، فارس ، فرزندآوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار