فرماندار گراش فارس گفت: یک هزار و ۸۴۵ نفر متقاضی برای طرح جهش مسکن نام نویسی کرده اند؛ در حالی که سهم شهرستان در قالب این طرح ۲۰۰ واحد تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجید غلام پور که سخنانش را فرمانداری گراش در نشست شورای مسکن این شهرستان نقل کرد، اظهار داشت:تاکنون ۱۱۵ نفر از افراد و متقاضیان این طرح واجد شرایط لازم برای خانه دار شدن در قالب اجرای این طرح ملی شده اند و تکلیف ۸۵ نفر باقیمانده در دست بررسی است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۳۰هکتار زمین در طرح جدید الحاق بخشی از اراضی حومه به شهر گراش، در این شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس شورای مسکن گراش با بیان اینکه سهم شهرستان گراش گفت:احداث این واحدها در ۲۵ بلوک پیش بینی شده و تکلیف مابقی ثبت نام شدگان تا تکمیل ظرفیت در دست بررسی است و هر بلوک هشت خانواری است.

غلام پور اضافه کرد: متقاضیانی که به هر دلیل به غیر از حائز شرایط بودن در طرح اقدام ملی مسکن رد شده اند، می‌توانند در سامانه مسکن ثبت نام کنند.

فرماندار گراش خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌های تولید مسکن در شهرستان شد و گفت: طرح ایجاد مسکن می‌تواند راهکار مؤثری برای حل مشکل خانه‌دار شدن مردم به ویژه جوانان باشد که عمدتاً دهک‌های یک تا چهار جامعه را در بر می‌گیرد.

غلام پورهمچنین برضرورت نگاه فنی و تسریع در ایجاد زیرساخت‌های پروژه جهش تولید مسکن در این شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این طرح یکی از مهمترین پروژه‌های دولت سیزدهم محسوب می شود همه اعضای شورای مسکن و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

او گفت:هدف از اجرای این طرح خانه دار کردن خانواده‌های محروم و کم‌درآمد است و باید شهرستان گراش در بحث اجرای قانون جهش تولید مسکن پیشگام و اقدامات نیز به صورت شبانه روزی و جهادی ادامه داشته باشد.

غلام پور اضافه کرد: همچنین تاکنون ۴۵۰ متقاضی از شهرهای دیگر و افراد فاقد شرایط برای طرح جهش تولید نیز ثبت نام کردند که بنیاد مسکن با بررسی‌های انجام داده نسبت به حذف این افراد اقدام کرده است.

رئیس کمیته جهادی مسکن گراش با اشاره به ظرفیت شهر و مشکلات بافت فرسوده، شهرستان گفت: گراش در زمینه‌ تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد با سایر شهرها فاصله دارد که نیاز است در این خصوص گام های موثرتری برداشته شود.

فرماندار گراش همچنین تفویض اختیار پاسخ استعلامات به مدیران شهرستانی را راهکار مناسب برای پیشبرد اهداف و تسریع در اجرای طرح تولید مسکن ذکر کرد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان فارس هفته گذشته اعلام کرد: سهم شهرهای جنوبی فارس از طرح جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم ۱۶ هزار واحد مسکونی ظرف چهار سال است که مقدمات و تمهیدات لازم برای تامین زمین مورد نیاز این واحدها انجام شده است.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز است.

برچسب ها: ثبت نام ، مسکن ملی ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار