واحد تولیدی «قند ممسنی رستم» که از حدود ۶ سال پیش به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، با پیگیری مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 10 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: منابع کارگری در استان فارس گفتند: پس از گذشت شش سال از تعطیلی کامل کارخانه قند «ممسنی رستم» به دلیل مشکلات مالی، برخی مسئولان استانی وعده آغاز به کار فاز نخست کارخانه در سه ماه آینده داده‌اند.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: به کار گرفتن نیروهای بومی در این واحد تولیدی در حالی مورد تاکید است که اولویت جذب با کارگرانی است که از گذشته در این کارخانه مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند.

او گفت: این واحد تولیدی به عنوان یک واحد قدیمی از سال ۷۹ به بخش خصوصی واگذار شده و در ادامه به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به یکی از بانک‌های دولتی به تعویق افتاد که درنهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد، در نتیجه کارخانه تعطیل و کارگران بیکار شدند.

او اظهار کرد: همچنین اخیرا با سفر هیات دولت به استان فارس، معاون اجرایی رئیس جمهور از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری داده است که در پی آن اعلام شد با رفع مشکلات کارخانه، سریعا راه‌اندازی شود.

وی افزود: اعضای ستاد تسهیل موانع تولید تاکنون چندین جلسه برای رفع مشکلات این کارخانه و بازگشایی آن برگزار کرده است که آخرین آن چند روز پیش در استانداری انجام شده است که در آن کارفرمای کارخانه موظف است پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه، بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

طبق اظهارات وی؛ در ادامه روند حمایت دستگاه‌های اجرایی، بنا به قول و اظهار مسئولان کارخانه قند ممسنی، چند خط تولیدی این کارخانه به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار