رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس با تولید ۶۰درصد شیرین‌بیان ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 05 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: استان فارس با تولید ۶۰درصد شیرین‌بیان ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بهره‌برداری از تولید و صادرات این محصول دارویی بیشتر متمرکز شد.

حمیدرضا ایزدی در نشست میز ملی صادرات شیرین بیان افزود: ۱۷کارخانه تولید پودر و عصاره‌های شیرین بیان در کشور فعال هستند و حدود ۱۰واحد تولیدی شیرین بیان در فارس وجود دارد که با محوریت این استان پیگیری امور و اختیارات این حوزه به سازمان صمت فارس تفویض شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با توجه به تنوع محصولات فرآوری شده با ارزش افزوده بالایی که در محصولات شیرین بیان به عنوان یک صنعت مادر وجود دارد باید به نوعی مصرف فراوان آن را برای سایر واحد‌های تولیدی در بخش‌های دارویی و غذایی ایجاد کرد، تا بتوانیم بهره‌برداری مناسبی را به ویژه در صادرات آن به کشور‌های مختلف جهان داشته باشیم.

جایگاه کشور در صادرات شیرین بیان

عبدالعظیم خادم حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در این نشست گفت: جایگاه ایران در صادرات شیرین‌بیان در سال‌های ۲۰۱۶و۲۰۱۷ رتبه نخست جهان بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات متعدد این جایگاه به رتبه هفتم جهان تنزل پیدا کرده است.

وی افزود: مشکلات تولیدکنندگان از ابتدای تولید تا صادرات که در زنجیره تولید شیرین بیان مصارف متعددی در صنایع پایین‌دستی آن وجود دارد بایستی بررسی شود تا با جلوگیری از خام‌فروشی در رفع موانع صادراتی این محصول هماهنگی مناسبی با اتحادیه‌ها و بخش خصوصی ایجاد شود.

برچسب ها: تولید ، شیرین بیان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار