عاون استانداری فارس در امور زائرین و گردشگری در جلسه کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱، گفت: بهار ۱۴۰۱، فصل جدیدی در اقتصاد گردشگری استان رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 09 March 2022

تلاش برای بهره مندی همه جانبه پایتخت فرهنگی گردشگری ایران از نوروز 1401به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون استانداری فارس در امور زائرین و گردشگری در جلسه کمیته فرهنگی ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروز ۱۴۰۱، گفت: بهار ۱۴۰۱، فصل جدیدی در اقتصاد گردشگری استان رقم خواهد خورد.


محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه شرط ورود مسافران به استان فارس در نوروز ۱۴۰۱ تزریق سه دوز واکسن است افزود: بخش زیادی از اقتصاد و معیشت مردم فارس، با ورود مسافر و گردشگر رونق می‌گیرد و بیشتر مشاغل کوچک و بزرگ، با یک برنامه ریزی دقیق می توانند معادل چند ماه درآمد خود را در تعطیلات نوروزی به دست آوردند.
وی گفت: پس از چندین سال محدودیت‌های کرونایی و همزمانی آن با اعیاد شعبانیه، یکی از متفاوت ترین نوروزها را پیش رو خواهیم داشت بنابراین از همه مجموعه‌های فرهنگی و هیئات مذهبی دعوت می‌کنیم که برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن‌های مذهبی و آیین‌های سنتی تلاش کنند تا بستری سالم و مفرح برای میهمانان دیار فارس کهن ایجاد شود.


تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون استانداری فارس در امور زائرین و گردشگری با اشاره به آشنا نبودن بیشتر مسافران با جاذبه‌های گردشگری مذهبی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان فارس، گفت: مهمترین کارکرد صدا و سیما، فضای مجازی و مجموعه‌های فرهنگی، آموزش و آگاهی بخشی به جامعه است که باید اهتمام جدی در تولید محتوای جذاب و گسترده، نه تنها در حوزه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، بلکه در حوزه توریسم تاریخی و تفریحی نیز داشته باشیم.
فرخ زاده آشنایی فرزندان با کارآفرینی و چرخه اقتصاد در این بخش را به عنوان یکی از نقاط مثبت توجه به نسل آینده برشمرد و با اشاره به وجود فرصت‌های بالقوه سفرهای خارجی، افزود: هم اکنون پروازهای بسیاری از شیراز به کشورهای همسایه انجام می‌شود اما خلا بروشورها و بولتن‌های تبلیغاتی جاذبه گردشگری استان فارس در این پروازها کاملا محسوس است که باید برای این موضوع هم برنامه ریزی دقیقی انجام شود.
معاون استانداری فارس در امور زائرین و گردشگری با بیان اینکه در دنیا صنعت گردشگری بر تکنولوژی روز و فناوری اطلاعات و تبلیغات تمرکز و توجه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: معرفی مناسب برجستگی‌های توریستی و گردشگری استان در همه بخش‌ها، زمانی محقق می شود که تبلیغات محیطی و چند رسانه‌ای از فارس در مرزها و سفرهای خارجی و شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار