غلامرضا سالاری اظهار داشت: در طرح نظارتی امسال که از 14 اسفندماه 1400 آغاز شد تا به امروز در شعب تعزیرات حکومتی 2 هزار و 761 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات رسیدگی شده است که عمده پرونده‌ها مرتبط با گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 26 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلامرضا سالاری اظهار داشت: در طرح نظارتی امسال که از 14 اسفندماه 1400 آغاز شد تا به امروز در شعب تعزیرات حکومتی 2 هزار و 761 فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات رسیدگی شده است که عمده پرونده‌ها مرتبط با گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه همچنین 512 فقره پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان رسیدگی شده است، گفت: متخلفان 6 میلیارد و 900 میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

وی در ادامه گفت: طی بازدید سرزده از یک شرکت بسته بندی مواد غذایی، بیش از 25 تن شکر که در انبار‌های این شرکت احتکار شده بود کشف شد.

سالاری با اشاره به تشکیل پرونده تعزیراتی برای مدیرعامل این شرکت افزود: با احضار این فرد به تعزیرات حکومتی و انجام تحقیقات پیرامون موضوع، مشخص شد که شکر‌های مکشوفه به بهانه بسته بندی و عرضه در بازار در انبار شرکت دپو شده و این در حالی بوده که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، شرکت مذکور اقدام به فروش غیرقانونی شکر با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از احراز تخلف مدیرعامل شرکت خبر داد و بیان کرد: نهایتا شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه شکر‌های مکشوفه در بازار و جریمه 2 میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

 

وی با بیان اینکه مردم همکاری لازم در ارائه گزارش واحد‌های صنفی متخلف داشته باشند، ابراز داشت: شهروندان با شماره 124 و 135 می‌توانند گزارش تخلفات واحد‌های صنفی را به مراجع مربوطه اعلام کنند تا در دستور بررسی قرار بگیرند.

سالاری در پایان تاکید کرد: نظارت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است ولیکن بنا به شرایط فعلی کشور و در راستای حمایت از اقشار ضعیف، تعزیرات حکومتی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری ارگان‌های نظارتی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار