رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا تعداد، ۳۱۸ نفر از شهروندان جهرم و خفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 20 June 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد رحمانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آرامش امروز پس از چند پیک سهمگین، حاصل تلاش خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم و مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف در سطح شهرستان است، گفت: بیش از دوماه پیاپی بدون فوتی کرونا در جهرم می‌گذرد در حالی که تعداد بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه نیز تقلیل یافته مراجعات روزانه بیماران به درمانگاه کرونا نشان می‌دهد این بیماری از حالت پیک خارج شده اما هنوز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت کرونا در ایران به مرحله کنترل بیماری رسیده اما حذف نشده است و تکمیل مراحل واکسیناسیون بخصوص تزریق دوز سوم، مهمترین نقش در ادامه این روند و کنترل کامل کرونا را دارا است، افزود: به لطف خداوند بزرگ، بیش از ۷۵ روز متوالی است که هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا از شهرستان جهرم و خفر به ثبت نرسیده است. همچنین آمار بستری‌های ناشی از بیماری طی این مدت در بخش‌های بیمارستان هم در برخی روزها، صفر بوده است.

رحمانیان با اشاره به اینکه علیرغم روند کاهشی بیماران بستری، اما مراجعات مشکوک و قطعی همشهریان به درمانگاه‌ها برای انجام تست کرونا و مثبت شدن روزانه نمونه‌ها نشان می‌دهد بیماری از بین نرفته است، اظهار داشت: به گونه‌ای که ظرف ۴۸ ساعت گذشته با مراجعه حدود ۳۰ نفر از بیماران برای انجام تست کرونا جواب نمونه قریب نیمی از ایشان مثبت شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بعضی روزهای هفته، آمار مراجعات اندک و در برخی روزهای دیگر تعداد بیماران مشکوک یا قطعی افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: با بستری شدن نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۸ در بیمارستان پیمانیه جهرم تا کنون ۱۹۶۶۸ بیمار با علائم حاد تنفسی به تریاژ بیمارستان مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۲۳ بیمار تنفس مصنوعی با لوله گذاری شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه کاهش یافته و ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱ نفر در این بخش بستری و تحت درمان قرار گرفته است.

رحمانیان افزود: متأسفانه با تمام تلاش کادر درمان طی این سی ماه، ۳۱۸ نفر از شهروندان جان خود را بر اثر شدت بیماری کرونا از دست دادند که بجاست به خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت و تعزیت دوباره عرض کنم.

رئیس علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کنترل موفق بیماری با روند گسترش واکسیناسیون و همراهی مردم عزیز و تلاش و همه دستگاه‌های اجرایی جز دستاوردهای موفق نظام سلامت است که بایستی این روند موفق و مدیریت شده تا مهار کامل بیماری استمرار یابد، عنوان کرد: همکاری مردم و حمایت و همراهی کلیه نهادها، ادارات و ارگان‌های شهرستان، همچنین مشارکت خبرنگاران و خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه طی این مدت در راه خدمت رسانی و حفظ سلامت عمومی و کنترل بیماری نقش مهم و اساسی داشته است.

رحمانیان تاکید کرد: تحقیقات علمی و پزشکی گویای این واقعیت است که سه مؤلفه استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق به موقع و بخصوص دوز سوم واکسن، ایمنی بسیار قابل اطمینان در جامعه ایجاد می‌کند که ضرورت دارد برای حفظ و پایداری روند کنترل شده بیماری کرونا، این مولفه‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نباید با عادی‌انگاری اجازه شیوع و جولان مجدد بیماری را بدهیم و با تزریق به موقع واکسن برای افرادی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند بخصوص گروهای سنی پر خطر، دانش آموزان و بیماران خاص و همچنین با رعایت اصول بهداشتی، بیماری را مهار کنیم.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار