عملیات ساخت کارخانه تولید محصولات روغن پایه صنعتی به روش غیراسیدی تقطیر با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی میمند فارس کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 21 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) فارس پنجشنبه در مطلب ارسالی با اعلام این خبر افزود که این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن در زمان بهره‌برداری برای ۵۰ نفر، شغل ایجاد خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، رئیس سازمان صمت فارس در این آیین با بیان اینکه اجرای این طرح، علاوه بر مزایای اقتصادی همچون ارزآوری و صادرات در حفاظت از محیط زیست نیز حائز اهمیت فراوانی است اظهار داشت: این صنعت، نه تنها سودآور است بلکه خدمت شایانی به محیط زیست می‌کند که برای این کار تکنولوژی‌ها و فرایندهای خاص بازیافت و تصفیه انواع روغن‌های صنعتی همانند روش‌های مختلف تقطیر، هیدروژنیزاسیون، اسیدی، قلیایی استفاده می‌شود.
حمیدرضا ایزدی با تاکید براینکه اجرای طرحهای تولیدی و نیز بازدیدهای میدانی از طرحهای درحال احداث و واحدهای صنعتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش ظرفیت تولید و سرعت بخشی طرحها و پروژه های درحال احداث استان است افزود: تکمیل این پروژه ها و سایر طرحهای تولیدی و صنعتی در فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین، توسعه اقتصادی، اشتغال و کاهش بیکاری را به همراه دارد.
وی در ادامه گفت: با حضور در کارخانه‌های تولیدی و بازدیدهای مداوم و تشکیل جلسات دستگاههای اجرایی ذی ربط و مسئولان استانی و ملی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها تلاش می کنیم نسبت به رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و تجاری گامهای موثر ونتیجه بخشی برداریم.
رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: مشکلاتی که در بازدید از واحدهای فعال، راکد و نیمه فعال شناسایی و احصا می شود را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های آن مطرح و در پی چاره جویی برای
برطرف شدن موانع خواهیم بود تا هرچه سریعتر نسبت به فعال سازی این کارخانه ها اقدام کنیم.
ایزدی در سفر به شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز،‌همچنین از یک طرح درحال احداث روغن تصفیه در شهرک صنعتی میمند با ظرفیت پنج هزارتن درسال بازدید کرد. در این بازدید، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ۴۰ درصد و امکان اشتغالزایی آن برای ۴۰ نفر عنوان شد. این طرح با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.
بازدید از یک واحد تولید پت و بطری برنامه دیگر رئیس سازمان صمت فارس در این شهرستان بود. با توجه به ظرفیت شهرستان میمند در تولید انواع عرقیات سنتی این واحد بطری در تکمیل زنجیره تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار