آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه سوم بهمن ۱۴۰۱، اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 23 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۷۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۹۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۷۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۳۰۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۹ هزار و ۵۰۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۵۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۸۶۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۴۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۹۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۶۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۴۱۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار