مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزش‌افزوده، افزود: اشتغال مولد و پایدار، رشد تولید و خودکفایی اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد توام با صنایع بزرگ و کوچک فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 21 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس برگزار و مشکلات ۲۷ بنگاه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، مسایل و مشکلات این بنگاه‌ها اقتصادی و تولیدی فعالیت در زمینه تجهیزات مخابراتی، روغن خوراکی، کاغذ، قند، آبگرمکن ایستاده، آب معدنی، دستکش جراحی، قطعات فلزی و پلیمری، طرح تولید کاشی و سرامیک هیدرو کربن، میلگرد و ... بررسی و در خصوص تعیین تکلیف بدهی، تعیین تکلیف سهام، اعلام مانده بدهی، تعیین تکلیف تسهیلات مورد نیاز، نصب انشعاب و تقسیط مانده بدهی، اقدامات برای واگذاری به هیات حمایت از صنایع، رفع پلمپ، واگذاری زمین، درخواست تسهیلات و... تصمیمات لازم اتخاذ و موانع از پیش روی بنگاه‌های اقتصادی برداشته شد.

نقش آفرینی صنایع کوچک و متوسط در توسعه صادرات غیرنفتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه با تاکید بر خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم با بهره گیری صحیح ازعلم، دانش، تکنولوژی، ماشین آلات، امکانات و ظرفیت‌های موجود، گفت: تلاش مستمر برای فراهم سازی زیرساخت‌ها، حمایت و هدایت بخش خصوصی برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری‌های لازم درطرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در صنایع مادر تخصصی و دانش بنیان و هایتک همچنین احیا واحد‌های راکد، ارتقای سطح کمی و کیفی میزان صادرات، افزایش ظرفیت و تولید در واحد‌های تولیدی و تثبیت و رشد اشتغال در استان از جمله برنامه‌ریزی‌های مدون این اداره کل است.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به نقش صنایع کوچک و متوسط در کارآفرینی، نوآوری، تغییر فناوری، پویایی صنعت، توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزش‌افزوده، افزود: اشتغال مولد و پایدار، رشد تولید و خودکفایی اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد توام با صنایع بزرگ و کوچک فراهم می‌شود.

تشکیل و فعالیت مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم باعث افزایش انگیزه برای احیای واحد‌های اقتصادی در استان فارس شده است، حضور سرمایه‌گذاران در این جلسات برای ارایه راهکار و بیان مشکلات اقتصادی موجب آشنایی هرچه بیشتر مسئولان با مشکلات فعالان اقتصادی و درک شرایط آنان از نزدیک شده است.

این جلسات در استان فارس هر هفته در روز‌های سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس و دبیری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می‌شود.

علاوه بر اینکه استاندار فارس ۲ روز در هفته را برای دیدار چهره به چهره با سرمایه‌گذاران استان پیش بینی کرده تا موانع پیش روی آنان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار