نهمین هفته سال 94 استان فارس پر بود از سخنان تأمل برانگیز و چند تغییر مدیریتی و نیز یک برکناری جنجال برانگیز!این هفته استان پهناورمان شاهد انواع جشنواره های رنگ و وارنگ و جالب بود و البته پای ثابت خبرهای هفته که حوادث و اتفاقات پلیسی است.
کد خبر: ۳۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 23 May 2015

نمایشگاه فرهنگ ملل در شیراز

در این نمایشگاه که در قالب 28 غرفه برپاشده است دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه های سراسر کشور ، دستاورد‌ها ، محصولات فرهنگی، صنایع دستی ، آداب و رسوم و سنن کشور هایشان را به نمایش گذاشته اند.

در این نمایشگاه انواع شیرینی ، لباس های سنتی ، عتیقه جات و غذاهای بومی کشورهایی چون افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، چین، ژاپن، عمان، فلسطین، قرقیزستان، قزاقستان، هندوستان و ارمنستان به نمایش درآمده است.

همایش ملی نانو در جهرم برگزار شد

سومین همایش ملی علوم و فناوری نانو،آموزش و کاربرد با هدف شناسایی ومعرفی پتانسیل های موجود در این حوزه و ایجاد انگیزه میان دانشجویان و پژوهشگران جوان برگزار شد.

دکتر قناعتیان افزود : دراین همایش ملی 30 مقاله به صورت سخنرانی و 117 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

انتقاد شدید امام جمعه کازرون از دولت/مذاکرات تعلیق شود/لبخند دیپلماتیک بس است/برخی از مسئولان از غرب می ترسند

محمد خرسند امام جمعه کازرون ٬ برخی از مسؤولان کشور را مرعوب غرب دانست و اظهار داشت: در صورتی که مسؤولان مورد نظر مرعوب غرب نشده باشند حتماً تحلیل‌هایشان اشتباه است و آمریکا را نمی‌شناسند.

دولت وقتی پول ندارد به شهرداری ها اختیار می دهد/ورود دیوان محاسبات کار شهرداری ها را مختل می کند

قالیباف:براساس مقررات کار شفاف‌سازی و کنترل مالی در شهرداری‌ها از طریق شورا و تعیین سازمان حسابرسی و بررسی بودجه و تفریق بودجه انجام شده و می‌شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم در این بخش دیوان محاسبات با توجه به گستردگی کار، نه چنین ساز و کاری دارد و نه امکان ورود وجود دارد از طرفی حتی ممکن است خللی هم در کار جاری شهرداری‌ها به‌وجود ‌آورد، لذا امیدواریم در جلسه‌ای که هفته آینده با مسئولان دیوان محاسبات داریم دوستان متقاعد شوند.

شهردار تهران:امروز به نظر من دولت در تقابل با شهرداری‌ها نیست، اگرچه ممکن است موضوع را از منظر دیگری نگاه کنند، اینکه هر موقع دولت مرکزی پول ندارد اختیارات را می‌دهد، الآن هم شاید از این باب باشد، شاید اگر پول‌دار شوند ما را هم منحل کنند چون در اقتصاد ایران نفت آلودگی در همه شئونات اقتصاد ما وجود دارد.

آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه شیراز

قاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پذیرش دانشجویان بین‌المللی دانشگاه شیراز به نشانیhttp://www.shirazu.ac.ir/enمراجعه کنند.

سد رودبال زرین دشت را سیراب خواهد کرد

فرماندار زرین دشت با اشاره به اختصاص اعتبار 300 میلیارد ریالی انتقال آب از سد رودبال به شهرستان زرین‌دشت اظهار داشت: مدت زمان اجرای این طرح تا پایان سال 95 پیش‌بینی شده و با افتتاح این خط انتقال، مشکل آب آشامیدنی مردم منطقه رفع می‌شود.

همه نانوایی های سنگک فارس آزادپز می شوند

مدیرعامل شرکت غله منطقه۳کشوراز آزادپز شدن تمام واحدهای نان سنگک استان فارس خبر داد و اظهار داشت: براساس قانون و بخشنامه دولت 20 درصد واحدهای نانوایی هر استان باید آزادپز شوند و بحث آزادپزی 20 درصد در همه استان‌های کشور به جز یکی دو استان انجام شده است.

افتتاح بزرگترین اکو پارک شهری کشور در صدرا شیراز

بزرگترین اکو پارک شهری کشور امروز در شهر جدید صدرا شیراز به بهره برداری رسید.
شهردار صدرا گفت: این پارک در وسعت 180 هکتار طراحی شده است که بهربرداری از 30 هکتار آن امروز آغاز شد.
منوچهر قائدی افزود: در اکو پارک شهری ، دریاچه مصنوعی ، مدرسه بین‌المللی محیط‌ زیست و بوستان کودک و سالمند در نظر گرفته شده است.
به گفته وی مکانهای اقامتی گردشگری، تونل حیوانات، جنگل بارانی، جاده سلامت ، 4 کیلومتر پیست دوچرخه سواری و 3 کیلومتر پیست دو از دیگر امکانات تفریحی و گردشگری این پارک است.
قائدی گفت: منبع تامین انرژی دراین اکو سیستم خورشید است و مصالح به‌کار رفته در آن بومی و با طبیعت سازگار است.

دانشگاه شیراز در جمع11 دانشگاه درجه 1 کشور

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصمیم گرفته است در راستای افزایش اختیارات برای دانشگاه ها طرح گروه بندی دانشگاه ها را در کل کشور اجرا کند.
بر اساس این طرح 11 دانشگاه در گروه یک یا تیپ الف قرار دارند.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اعلام برخی از اسامی دانشگاههای تیپ یک گفت: دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، علامه طباطبایی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس، علم و صنعت از تهران و دانشگاه های صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز از استان های دیگر در گروه یک قرار دارند.

دلیل خودسوزی دانشجوی شیرازی/انتشار دهنده عکس های خصوصی مجازات می شود

دخترک ٢٠ ساله وقتی عکس‌های خصوصی اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد روبه‌روی دانشگاه محل تحصیلش دست به خودسوزی زد.

فارس؛بحرانی ترین استان در آب های زیرزمینی...

قائم مقام وزیر نیروبا بیان این که درباره کنترل میزان مصرف آب به صورت پیوسته و با شتاب در حال «فرو افت» هستیم اظهار کرد: در این خصوص استان فارس با تراز منفی 2.4 میلیارد مترمکعب بدترین وضعیت را دارد که این امر باعث شده، تمام دریاچه ها و تالاب های این استان خشک شود.

بازپس گیری زمین های شهرک های صنعتی استان از بدقول ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از رسیدگی و بررسی۱۴پرونده راکد صنعتگران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد و گفت:۳۳هزار متر مربع زمین در شهرک‌های صنعتی این استان بازپس‌گیری شد.

آتش سوزی بزرگ در منطقه حفاظت شده بختگان

در پی این آتش‌سوزی که در ارتفاعات صعب‌العبور منطقه حفاظت شده حیات وحش بختگان در روستای قشم‌قاوی شهرستان استهبان اتفاق افتاد بخش زیادی از منابع طبیعی در آتش سوخت.یک فعال محیط زیست می‌گوید: به نظر می‌رسد آتش سوزی عمدی بوده اما هنوز ثابت نشده است.باقری از عدم همکاری مسئولان استان فارس انتقاد دارد و می‌گوید: نیروها و ماموران اطفای حریق برای رسیدن به خانه کت باید یک ساعت و نیم پیاده می رفتند تا آتش را خاموش کنند و مسئولان استان از کمک کردن دریغ کردند حتی هلال احمر که در سال‌های گذشته همراهی می کرد برای در اختیار گذاشتن بالگرد در ازای هر دقیقه۵۰۰هزار تومان می‌خواست و کمبود امکانات در این شرایط به گسترش آتش سوزی دامن می‌زد.به اعتقاد این فعال محیط زیست این تازه شروع آتش سوزی‌هاست و این اتفاق ادامه خواهد داشت.

حاجي‌باقري درباره خسارات ناشي از آتش‌سوزي هم گفت كه برآوردهاي اوليه حاكي از آن است كه حداقل هزار هكتار از پوشش گياهي منطقه به‌ويژه درختچه‌ها نابود شده و درختان بنه، بادام كوهي و ارژن و ساير گونه‌هاي موجود در منطقه نابود شده يا به‌شدت آسيب‌ديده‌اند. علاوه براين، بسياري از پرندگان و گونه‌هاي جانوري منطقه هم در آتش سوخته و از بين رفته‌اند.اما مدیر کل محیط زیست فارس معتقد است 200 تا 300 هکتار از این جنگل ها نابود شده اند.

فارس؛رتبه نخست تولید گل محمدی کشور

ور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس از تولید بیش از۱۰هزار تن گل محمدی در این استان خبر داد.

شیراز هوشمند می شود/نصب 70 کیوسک اطلاع رسانی در سطح شیراز/ایجاد ابر وای فای در سطح شیراز برای دریافت بی سیم اطلاعات و خدمات

کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر خدمات الکترونیکی از جمله رزور هتل، خرید بلیط قطار و اتوبوس، پرداخت عوارض خودرو، خدمات اداره آب، برق و گاز، وضعیت آب و هوا، ترافیک و حتی نمایش روزنامه‌های کشوری و محلی را برای شهروندان به صورت رایگان فراهم می‌کند.

همایش بین المللی سلامت همراه در شیراز

همایش بین المللی سلامت همراه با شرکت 200 نفر از کارشناسان داخلی وخارجیدر شیرازبرگزار شد.

اعضای کانون های فرهنگی مساجد فارس،بازی رایانه ای ساختند

بازی رایانه‌ای «کلاه قرمزی، رؤیای شکلاتی» توسط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به بازار عرضه شد.

شیراز به اندازه جمعیت یک شهر،حاشیه نشین دارد!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در شهر شیراز به خبرنگار مهر گفت: بیشترین مشکل حاشیه نشینی کلانشهرها در کشور مربوط به شهر مشهد است و پس از آن دیگر کلانشهرها از جمله شیراز از این موضوع رنج می برد.

واکنش استاندار فارس به خبر احتمال برکناریش

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی، مبنی بر شایعات تغییر مدیریت ارشد استان، گفت: اینگونه سخنان از ذهن های مریض خارج می شود. احمدی تاکید کرد: با قدرت به فعالیت های خود در استان فارس ادامه می دهم و هیچگونه صحبتی در این راستا مطرح نیست.

قول تکمیل واحدهای مسکن مهر فارس تا پایان امسال

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: می کوشیم که تا پایان امسال تمام واحدهای مسکن مهر در این استان تکمیل و به مالکان آنها واگذار شود.

افتتاح نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی در شیراز

نخستین باغ هنر ایرانی اسلامی با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز و هنرمندان شهر شیراز افتتاح شد.

هرچه سریعتر آب از خلیج فارس به لامرد منتقل شود

سید موسی موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرستان‌های لامرد و مهر سالها از خشکسالی پیاپی رنج می برند، گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس می تواند، مشکل کم آبی این مناطق را رفع کند.

بلایی که ریزگردها بر سر فارس آورده اند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارساظهار کرد: ریزگردها و آلودگی‌های ناشی از آن و خطراتی که این پدیده برای انسان در پی‌دارد، معضلی منطقه‌ای است. البته پدیده ریزگردها، آلودگی‌ها و تاثیر مخرب آن بر محیط زیست انسانی و نباتی از دیرباز مورد توجه کشورها و سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل متحد بوده است. ریزگردها علاوه بر مخاطرات عدیده انسانی، موجب اختلال در روند رشد و نموی گیاهان و بقای درختان جنگلی از جمله درخت‌های بلوط زاگرس شده‌ است.

مسابقات زیبایی اسب های اصیل در شیراز

مسابقات زیبایی اسبهای ترکمن و دره شوری قهرمانی کشور در کیلومتر 42 جاده سپیدان برگزار شد.


هفته ای 6 هزار توریست به شیراز می آید

فرماندار شهرستان شیراز گفت: هر هفته بین۵تا۶هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کنند که بخش عمده‌ای از آنها گردشگران سلامت هستند.

23خانه بهداشت سیار برای عشایر فارس

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت:۲۳خانه بهداشت سیار ویژه عشایر استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی می‌شود.

آکادمی بزرگ والیبال کشور در شیراز

رئیس هیئت والیبال فارس گفت: هشت خرداد آکادمی بزرگ والیبال کشور در شیراز افتتاح می شود.

اعتبار میلیاردی برای تعمیر تاسیسات فرسوده شهر

سرپرست دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: اعتباری بالغ بر۲۷میلیارد ریال برای بهبودسازی تاسیسات شهری برای حفظ ایمنی شهروندان هزینه شده است.

افزایش 35 درصدی صادرات فرش فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افزایش۳۵درصدی صادرات فرش این استان خبر داد.

شیراز نامزد میزبانی اجلاس بین المللی شهرهای تاریخی جهان می شود

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز باپیشنهاد نامزدی شهرداری شیراز برای میزبانی از اجلاس شانزدهم شهرهای تاریخی جهان موافقت کردند.

سخنان تأمل بر انگیز عضو شورای شهر.../به داد باغ های شیراز برسید...

ترابی به نمونه‌ای از تخریب باغ‌های شیراز با انعقاد قرارداد با شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: در یکی از بهترین نقاط شیراز گروهی سودجو درخواست عقد تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز در زمینه تفکیک و تغییرکاربردی حدود 20 هکتار از باغ‌ها را داشته و این موضوع نیز صورت گرفته و مورد موافقت شهردار وقت شیراز قرار گرفته و به تأیید کمیسیون ماده 5 استانداری نیز رسیده و تخریب آغاز می‌شود.

راه اندازی یک استودیو در شاهچراغ

سیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از این استودیو پخش می‌شود.

صیادان غیر مجازی که به جان سد های فارس افتاده اند

500هزار رشته دام و 10 فروند قایق بادی از صیادان غیر مجاز در استان فارس کشف شد.

مؤسسات مالی غیرمجاز وابسته به لابی های قدرتند...

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه موسسات غیرمجاز وابسته به لابی‌های قدرت هستند، گفت: اگر این موسسات افرادی را نمک گیر نکرده بودند، نمی توانستند در فعالیت‌های وسیع و گسترده حضور یابند.

به لامرد و مُهر حسادت می شود/به جای تهمت زدن،شما هم بروید سرمایه گذار بیاورید

نماینده لامرد در مجلس:با اشاره به اینکه از کوتاه‌نظری برخی افراد تعجب می‌کنم، تصریح کرد: مگر این پروژه‌ها ربطی به اعتبارات دولتی دارد که حق شهرستانی دیگر تضییع‌شده باشد و این پروژه‌ها همگی در نوع خود برترین و پیشرفته‌ترین طرح‌های صنعتی کشور به شمار می‌روند و اجرای آن‌ها نه‌فقط برای جنوب فارس، بلکه برای کل کشور و استان فارس حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه دلیل این‌ حسادت‌ها و حساسیت‌های بی‌جا نسبت به لامرد و مهر قابل‌ درک نیست، ادامه داد: آیا ما به دلیل اینکه توانسته‌ایم چند سرمایه‌گذار مطرح کشور را به لامرد و مهر بیاوریم، در حق سایر مناطق ظلم کرده‌ایم؟ مگر کسی جلوی سایر شهرستان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار را گرفته است

شهردار شیراز قصد رفتن به مجلس را ندارد/این اطلاع رسانی ها جنبه تبلیغاتی ندارد

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس از گوشه و کنار شایعاتی مبنی بر خیز عده ای برای کاندیداتوری به گوش می رسد.که این خیز،ببخشید!ین شایعه، گریبان جناب شهردار را هم گرفته.اما برخی اعضای شورای شهر بر این باور نیستند و نظری دیگر دارند.

روز جهانی موزه در فارس،4500 نفر را به موزه ها کشاند

همزمان با روز جهانی موزه و نخستین روز از هفته میراث فرهنگی 4500 نفر از موزه های تخت جمشید ، هفت تنان ، پارس ، بیشابور و حمام وکیل به صورت رایگان بازدید کردند.موزه پارس با بیش از 1815 نفر بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است.

900پرونده تخریب منابع طبیعی فارس در یک سال

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت:۹۰۰فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی استان فارس به مقامات قضائی تحویل داده شده است.

گل و گلاب میمند فارس در صدر ایران و جهان

برخی کوه و دشتهای فارس مامن گلهای محمدی هستند که گلابشان تقدس می یابد و همه ساله کعبه را می شوید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با شش هزار و 935 هکتار کشت گل محمدی، رتبه نخست کشور را در کاشت و برداشت این محصول دارد.

اگر همه چهار راهها را تقاطع بزنیم،اما جوانان بیکار و جامعه افسرده باشد،چه فایده؟

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: بیشترین مراجعه کنندگان به شورای شهر را جوانان تحصیلکرده و جویای کار تشکیل می‌دهند و نه شاکیان ترافیک.و همچنین گفت:اگر تمام چهار راه‌های شیراز را تقاطع بزنیم با داشتن جوانانی بیکار و جامعه‌ای افسرده و هزاران مشکل اجتماعی چه فایده‌ای دارد؟

مدیر عامل آب منطقه ای فارس گفت:آب سدهای استان برای تابستان کم است/مردم باید صرفه جویی کنند

وضعیت ذخیره های آب سدهای استان فارس مناسب نیست به همین دلیل مردم باید در مصرف صرفه جویی بیشتری داشته باشند تا در فصل تابستان مشکل آب شرب نداشته باشیم.

بانک ها،یکی از عوامل انحطاط صنعت در فارس

یکی از تولیدکنندگان استان فارس گفت: تولید و صنعت در خانواده ما از۶۵سال پیش تا به امروز وجود داشته اما طی سه سال گذشته بلایی بر سر من آورده شد که تعداد کارگران کارخانه از۳۰۰نفر به۲۰نفر رساندم.

جشنواره همه هنرمندان شهر

جشنواره "همه هنرمندان شهر" در 10 گالری سطح شهر شیراز به نمایش آثار منتخب هنرمندان در رشته‌های گوناگون هنری پرداخت.

اتفاقات پلیسی نهمین هفته استان فارس

کشف 108 کیلو انواع مواد در 24 ساعت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان در این زمینه گفت: مأموران انتظامی پاسگاه کوهستان شهرستان داراب در پی کسب خبری مبنی بر آتش‌سوزی خودرو در محور گردنه گدارپنبه، بلافاصله در محل حاضر شدند. سرهنگ محمدجعفر تولایی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک وانت پیکان به‌صورت رهاشده دچار آتش‌سوزی شده که آتش مهار و خودرو به پاسگاه انتقال داده شد. وی افزود: در بازرسی از این خودرو 12 کیلوگرم حشیش خالص و 15 کیلو و 540 گرم حشیش سوخته کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد نیز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و حین گشت‌زنی در محور فیروزآباد - قیروکارزین، به یک پژو 405 مظنون شدند.

سرهنگ تولایی تصریح کرد: راننده خودرو به‌محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 60 کیلو و 560 گرم تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه راننده خودرو با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، افزود: تلاش همه‌جانبه پلیس برای دستگیری متهم ادامه دارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: مأموران پاسگاه انتظامی هرمود عباس شهرستان لارستان نیز پس از طی مسافتی تعقیب و گریز یک موتورسیکلت را متوقف کردند.

تولایی گفت: در بازرسی از موتورسیکلت 19 کیلو و 800 گرم تریاک کشف و راکب آن متواری شد.

وی بابیان اینکه تلاش مأموران برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد، افزود: فارس محل ناامنی برای قاچاقچیان مواد مخدر خواهد بود و مأموران انتظامی این استان با این‌گونه موارد برخورد جدی خواهند داشت.

تهدید واتس آپی

رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: خانمی با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران این پلیس مدعی شد از طریق نرم‌افزار واتس آپ پیام‌هایی برای وی ارسال می‌‌شود که وی را تهدید به هتک حیثیت می‌کند.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: با تشکیل پرونده مأموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند که کمتر از 48 ساعت کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری یک متهم شدند.

وی افزود: متهم که خانمی 40 ساله و همسر پیشین شوهر شاکیه است به جرم ارتکابی اقرار کرد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد به دلیل اینکه از همسر شاکیه مقداری پول طلب داشته، اقدام به چنین عملی کرده است.

حسینی تصریح کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل‌وفصل مشکلات شخصی و خانوادگی نیست و شایسته است از طریق مجاری قانونی اقدام شود.

توقف خودرویی با بیش از 19 میلیون خلافی

یک دستگاه خودرو پژو 405 با 19 میلیون و 600 هزار ریال خلافی متوقف شد.
ماموران پلیس راه به همراه مأموران پاسگاه گله دار این شهرستان امروز هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو 405 را برای بررسی مدارک متوقف کردند.
سرهنگ مسعود ظهرابی افزود: بر اساس قانون این خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: ماموران ایست وبازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور نی ریز- سیرجان به یک دستگاه کامیون تانکر دار مظنون شدند.
سرهنگ عزیز برزگر افزود: راننده با ارائه بارنامه جعلی به عنوان حمل قیر، قصد فریب ماموران را داشت که با مشاهده جعلی بودن بارنامه و نیز پلمپ غیر قانونی تانکر این خودرو شدند.
وی افزود: در بازرسی از این کامیون 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.

اعدام متجاوز در ملأ عام

صبح سه شنبه حکم اعدام این متجاوز به عنف که در پرونده خود اتهامات دیگری از جمله دو فقره آدم ربایی و همچنین سرقت تعزیری نیز دارد اجرایی شد که علاوه بر مجازات اعدام به 22 سال حبس از جهت آدم ربایی و همچنین 15 سال حبس و 111 ضربه شلاق از جهت ارتکاب سرقت های توأم با آزار و اذیت محکوم گردیده است.

گفتنی است معدوم حسین- ع از جهت ارتکاب زنای به عنف از سوی شعبه چهار دادگاه کیفری استان فارس به حد الهی اعدام محکوم شده بود که این حکم پس از تایید در شعبه 32 دیوان عالی کشور و تنفیذ رئیس قوه قضاییه با حضور مردم شیراز و در ملاء عام به اجرا در آمد.

پس از اجرای این حد الهی دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به نحوه ارتکاب جرایم یاد شده توسط این معدوم، گفت: وی با استفاده از خودرو شخصی و در قالب مسافربر شهری اقدام به ربودن طعمه های خود کرده و پس از رفتن به حواشی خلوت شهر اقدامات مجرمانه خود را اجرا می کرد.

یزدانیان با تأکید بر لزوم ساماندهی مسافربرهای شخصی بخصوص در سطح شهر شیراز افزود: لازم است با تدوین طرح های پیشگیرانه از بروز چنین حوادث تلخی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی می شوند جلوگیری کنیم و در این راه لازم است سازمان ها و نهادهای مرتبط با دستگاه قضایی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی از مردم خواست برای مسافرت های شهری از ناوگان اتومبیل های عمومی رسمی استفاده و از سوار شدن به اتومبیل های مشکوک و مسافربرهای شخصی بدون هویت جداً خوداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است تصریح کرد: برخورد شدید و قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه در رأس برنامه های دادسرای شیراز قرار دارد و هرگز اجازه خودنمایی به مخلان نظم و امنیت و قانون شکنان نخواهیم داد.

دستگیری جاعلان اسکناس

توزیع کننده اسکناس های جعلی در لارستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مأموران انتظامی مطلع شدند دو نفر در شهر جویم این شهرستان ، چک پول های پنجاه و ده هزار تومانی تقلبی توزیع می کنند.

سرهنگ حسین خلیفه گفت: در عملیات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر از متهمان دستگیر و مبلغ سه میلیون و 100 هزار ریال اسکناس تقلبی کشف شد.

وی افزود: تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

اوضاع خراب آب و خاک فارس. . .

استان فارس به لحاظ قلیمی در اقلیم خشک و نیمه‌خشک واقع شده است و برنامه‌ریزی‌های کشاورزی در این استان براساس اقلیم نبوده ‌و در حال حاضر با بهره‌برداری بیش از حد از خاک و فرسایش خاک روبه‌رو هستیم.

برگزیدگان جشنواره ادبیات کودک شیراز معرفی شدند

عصر سه شنبه با حضور شرکت کنندگان نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز برگزیدگان بخش های مختلف معرفی شدند که در بخش ویژه قرآنی این جشنواره، داستان گاو قربانی و بهانه هاس بنی اسرائیلی نوشته محسن سالاری از یزد و یونس بربال فرشته ها نوشته شهربانو بهجت از شیراز مورد تقدیر قرار گرفت.

کلنگ زنی 4 پروژه بزرگ در شیراز

شهردار شیراز بعدازظهر امروز در حاشیه آغاز کارهای اجرایی چهار پروژه بزرگ شهرداری شیراز اظهار کرد:طرح کمربندی شیرازکه 12 کیلومتر طول دارد و کمربندی اکبرآباد را به کمربندی حسینی‌الهاشمی متصل می‌کند، عظیم‌ترین پروژه در نوع خود است.

سه پروژه بزرگ دیگر که کلنگ عملیات اجرایی آن‌ها توسط شهردار و برخی از اعضای شورا به زمین زده شد، شامل تقاطع جوادیه به‌منظور تکمیل کمربندی شیراز و تسهیل در هدایت ترافیک از شرق به غرب با 15 میلیارد تومان اعتبار، پل چپ‌گرد هفت‌تن به دلگشا با 420 متر طول پل و هفت دهانه برای تکمیل رینگ شمالی شهر شیراز در امتداد به میدان ولی‌عصر با پیش‌بینی اجرای 18 ماهه، 15 میلیارد تومان اعتبار و به همین مقدار هزینه تملک و جابه‌جایی و همچنین پارک بزرگ 14 هکتاری دلتای نهر اعظم بااعتباری برابر با 6 میلیارد تومان بود.

شاید کشاورزان مجبور شوند شغلشان را عوض کنند!

بسیاری از کشاورزان در روستاها و شهرستان‌ها دیگر قادر به کشاورزی نیستند و این امر زمینه‌ی مهاجرت به شهرهای بزرگ را فراهم می‌کند و به‌دنبال آن پدیده‌ی حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی بوجود می‌آید که نگران‌کننده خواهد بود.

همه چیز طبیعیست نگران نباشید!!!

با این مدیریت و مسئولیت پذیری که در استان فارس شاهد هستیم طبیعیست که هر دم ازین باغ بری برسد!طبیعیست که صنایع الکترونیک موفق شیراز باید انتقال داده شود به جاهای دیگر و طبیعیست که اعتبارات مصوب استان بزرگ و پر جمعیت فارس باید معادل استان هایی تا یک سوم کوچکتر از فارس باشد.

برای کمک به سرطانی ها به این بازارچه بروید

بازارچه خیریه غذا باهدف کمک به بیماران مبتلا به سرطان، از عصر سه‌شنبه، در بوستان خلدبرین شیراز کار خود را آغاز کرد و تا یکم خردادماه نیز ادامه دارد.

در 3 سال گذشته زنان چاق 20 درصد بیشتر شده اند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:براساس آمار سال 90، 38 درصد زنان ایرانی چاق بودند اما براساس آمار سال 94 این رقم به 57 درصد رسیده است که 20 درصد افزایش در کمتر از 3 سال هشدار جدی در این زمینه است.

پالایشگاه دوم شیراز جان بمو و پلنگ و میش و قوچ هایش را می گیرد؟

در حالی مسئولان عمرانی استان فارس تاکید جدی بر احداث پالایشگاه دوم شیراز در جوار پارک ملی بمو دارند که با عبور خطوط نفت از این پارک، خطرات جدی برای پلنگ ایرانی ساکن این زیستگاه به وجود می آید.

اگر همه اگرها تحقق یابد فاز 2 خط یک مترو شیراز 2 سال دیگر افتتاح می شود/ایستگاه های امام حسین و ولی عصر 3 طبقه هستند/میدان امام حسین(فلکه ستاد) 1 سال و 3 ماه دیگر کار دارد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت تأمین اعتبار موردنیاز، تکمیل خطوط و ایستگاه‌های قطار شهری از میدان نمازی تا میدان الله طی دو سال امکان‌پذیر است.محمدیان از همکاری نامناسب دیگر دستگاه ها گلایه کرد و دلیل تأخیر بسیاری از پروژه های شهرداری را همین عدم همکاری دانست.

دروازه قرآن مرمت می شود

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به مرمت دروازه قرآن گفت: این بنای تاریخی که نمادی از هویت شهر شیراز است، به دلیل باران‌خوردگی و خاک، چهره‌ای زشت به خود گرفته است که ‌آراسته‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

سیل تغییرات مدیریتی در فارس؛طوفانی دیگر در راه است؟

استان فارس اردیبهشت ماه امسال شاهد تغییر و تحولات مدیران کل دستگاه‌های مختلف بود و در هفته آینده نیز دو مدیرکل جدید در این استان معرفی می‌شوند.

مردم برای خانواده "مرد" 8 ساله ای که نان آور خانه بود خانه خریدند

عقیل، کودکی۸ساله است که ترک تحصیل کرده چون مجبور بوده برای تامین معاش پدر۷۰ساله و مادر۳۴ساله‌اش کار کند.

با انعکاس گزارش زندگی تلخ عقیل هشت ساله سیل کمک ها و تماس های مردم آغاز شد. هر کسی در حد توانش کمک کرد، تعدادی تماس گرفتند و عده ای نیز به دنبال مقصر گشتند!

هزینه ساخت سرپناه، سه روزه تامین شد و عقیل و خانواده اش به زودی صاحب خانه ای نقلی در جنوب شهر داراب می شوند؛ محله ای که در آن عقیل های زیادی زندگی می کنند. محمد حسین (عقیل) که پایان چادر نشینی خود و خانواده‌اش را نزدیک می‌بیند این روزها با روحیه‌ای مضاعف به مدرسه می‌رود و دیگر غمگین نیست چرا که ملت نوع دوست ایران بار دیگر در فضای مجازی، گرهی را باز کرده‌اند.

یک برکناری جنجالی

حجت‌الله رضایی فرماندار سابق جهرم در مورد دلایل برکناری‌اش گفت: در این مسئله اتفاقات مهمی دست به دست هم داد که یکی از مهم‌ترین ‌آنها پیگیری بنده در مورد حادثه شیراز و اتفاقی بود که برای آقای مطهری افتاد.

وی عدم اجابت درخواست‌های نماینده جهرم را در انتصاب گزینه مورد نظر به معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری جهرم را یکی دیگر از عوامل برکناری برشمرد و اظهار کرد: به طور کلی برکناری من توسط نمایندگان استان فارس به ویژه نماینده جهرم کلید خورد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در مورد برکناری سرپرست فرمانداری جهرم که پشتیبان علی مطهری بوده است،گفت:با توجه به شرایط موجود احساس می‌کنم مدیریت ارشد این استان تصمیم مناسبی را اتخاذ کرده و تغییرات مدیران باید متناسب با وضعیت منطقه باشد و ما در جهرم از امروز شاهد یک نیروی بومی با کارایی بالا خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار